RS nemá byť len väčšia cena a 230 koní, ale aj samosvor, nižšia hmotnosť, športovejšie pruženie, pretekárske sedačky a ľahšie materiály...
V ponuke má Ford ostrejšie modely ST pre oba typy Fiesta aj Focus. Oba kúsky patria na trhu k tomu najlepšiemu, aj keď podľa viacerých asi nie k najkrajšiemu. Aktuálna generácia si už dokázala získať mnoho priaznivcov. Fiesta ST svoje kvality a nadpriemerné športové zameranie opakovane potvrdila nie len v našom teste, ale aj v mnohých zahraničných testoch. Pravdupoviedac, súčasná Fiesta ST je tak ostrá, že keby mala trošku väčší výkon, povedzme 200 k a o čosi širšiu karosériu, smelo by mohla mať štítky RS. No chalani vo Forde chcú pre skratku RS znova čosi mimoriadne. Povráva sa, že novinka má mať z 1,6 litrového prepĺňaného 4-valca EcoBoost až 170 kW, teda 230 koní! Tiež má dostať ešte zásadnejší bodykit, inak nastavený podvozok, výkonnejšie brzdy, samozáverný diferenciál a vôbec všetko, čo pre bezpečný až 50 koňový nárast výkonu oproti verzii ST potrebuje.
Použitie takto vyšpičkovaného motora znovu bližšie previaže RS s fiestou WRC. Na veľké sklamanie fanúšikov Ford plánuje priniesť Fiestu RS na trh skutočne až na konci životného cyklu aktuálnej generácie. To znamená nie skôr než o rok, keďže aktuálna Fiesta sa predáva prakticky sama a nie je najmenší dôvod ponáhľať sa s jej nástupcom. Ďalšia nie najlepšia správa pre verejnosť je predpokladaná cena. Je zrejmé, že toto auto musí byť drahšie, no hovorí sa o náraste ceny cca o 6 000 € nad model ST. Fiesta ST u nás stojí 21 000 €. Rovnakú v susedných Čechách získate už za 440 000 Kč, čo je v prepočte len 16 000 €!
Ford to s Fiestou RS skúšal už pred 10 rokmi. Vtedy na autosalóne v Ženeve odhalil koncept, no ten sa do výroby nedostal. Ukázalo sa, že okrem Británie by pre tento model, podľa prieskumov, veľa Európanov nenašlo pochopenie. Netvrdím, že teraz nehrozí to isté, no vyhliadky má určite lepšie, keďže bežné modely sú až prekvapivo úspešné. Očakáva sa, že aj pre zníženie hmotnosti bude mať najostrejšia verzia RS oholený interiér, doslova pretekárske, nie len športové sedadlá vpredu, rozsiahlejšie použitie ľahkých a pevných materiálov a mnoho štítkov RS.
zdroj: AutoExpress.co.uk
Spomeniete si ešte? Takto vyzeral koncept prvej Fiesty RS presne pred 10 rokmi. Do výroby sa pre malé šance na predaj mimo Británie nedostal.