Kým na domácej americkej pôde je aktuálne Bronco dostupné aj so štvorvalcom 2.3 EcoBoost s výkonom tesne nad hranicou 300 koní a 7-stupňovou manuálnou prevodovkou a tiež trojlitrom vo vrcholnom prevedení Raptor (424 koní), u nás ho zoženiete len s motorom 2.7 V6 EcoBoost.

Pre Európu určená pohonná jednotka s výkonom 335 koní a maximálnym krútiacim momentom 563 Nm je štandardne spárovaná s 10-stupňovým automatom, najvyššia rýchlosť je však obmedzená na vcelku konzervatívnych 100 míľ za hodinu, teda presnejšie povedané na 161 km/h. Stovku tento model zvládne v závislosti na konkrétnej verzii za 6,7 až 7,2 sekundy a priemerná oficiálna spotreba vychádza na 13,7 až 14,2 litra benzínu na 100 kilometrov.

To samozrejme nie je málo, Bronco tým však dáva len najavo, že nepatrí do mesta ani na diaľnice. Jeho domovom je priestor mimo asfaltovú infraštruktúru a vďaka robustnej technike si dokáže hravo poradiť aj s najťažším terénom. Mimochodom v USA je už v základe dostupný s jedným zo štyroch prevodových pomerov zadného diferenciálu.

U nás je štandardom výbava Outer Banks, v ktorej nájdete napríklad 18-palcové disky s terénnym obutím, celý zástup asistenčných systémov pre offroad, ale tiež adaptívny tempomat, automatickú dvojzónovú klimatizáciu, plne diódové svetlá s automaticky aktivovaným diaľkovým režimom, navigačný systém s 12-palcovým dotykovým displejom a dokonca kožou čalúnené, vyhrievané a elektricky nastaviteľné predné sedadlá.

Bez priplácania máte tiež 360-stupňový kamerový systém, indukčnú nabíjačku na mobil, ktorý môžete pripojiť s autom prostredníctvom rozhrania FordPass Connect, samozrejmosťou je bezkľúčové odomykanie i štartovanie, audio Bang & Olufsen s desiatimi reproduktormi, digitálny prístrojový panel i monitorovanie mŕtvych uhlov.

Za túto verziu vám Ford naúčtuje 86 490 eur, čo nie je málo. V Spojených štátoch stojí porovnateľný päťdverový základ s motorom 2.7 V6, automatom a pevnou strechou (základom je tam látka, u nás za ňu prihodíte 1150 eur) 51 300 dolárov, v prepočte zhruba 47 200 eur. Za hromadu vyššie spomenutých prvkov si tam ale musíte/môžete/nemusíte priplatiť.

Vrcholný európsky Bronco Badlands za 94 490 eur pridáva k uvedenej sériovej výbave prekvapivo menšie 17-palcové disky, ktoré sú tu pochopiteľne kvôli ešte o niečo lepším drapákovým, balónovým pneumatikám do terénu. K tomu máte tiež elektronicky ovládanú mechanickú uzávierku predného i zadného diferenciálu, vylepšenú štvorkolku e-4WD i zdokonalené odpruženie s tlmičmi Bilstein a možnosťou odpojovať predný stabilizátor.

Súčasťou výbavy je aj kovový predný nárazník, pozdĺžne nosníky na streche, bočná ochrana podbehov a spínače na strope, ktorými môžete ovládať nadštandardnú výbavu. Konkrétne prídavné svetlá (originálna rampa LED na strechu stojí 1290 eur a za svetlá na vonkajších spätných zrkadlách dáte 690 eur) i navijak. Za odnímateľné ťažné zariadenie potom dáte 1550 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: Ford