Automobilky sa veľmi radi vracajú k menám svojich obľúbených modelov. V nedávnej minulosti im urobili dobré meno, v ľuďoch vyvolávajú pozitívnu emóciu, a tak pomáhajú dobrým predajom noviniek. Občas to však výrobcovia preženú a pôvodné meno použijú pre autá úplne iného razenia. Ako však ukazuje prax, aj takéto rozhodnutia môžu niekedy pomôcť.
Capri ľudia zbožňovali aj kvôli účasti v pretekoch.
Capri? Možno áno
Podľa Amka Leenartsa, šéfa európskeho dizajnérskeho oddelenia automobilky Ford, by sa automobilka rada v budúcnosti opäť vrátila k nejakému staršiemu menu z nedávnej minulosti. S menami svojich modelov však musia narábať opatrne, pretože väčšina ikonických Fordov minulosti patrila skôr do segmentov, ktorým sa dnes predajne veľmi nedarí. Prísť s novým dvojdverovým kupé na trh je dnes skoro nereálne. Pozornosť trhu sa orientuje k SUV a crossoverom, a tak musí byť návrat slávneho mena opatrný a dobre naplánovaný. Dokazuje to aj Ford Puma, ktorý nemá s rovnomenným predchodcom nič spoločné. Ford v súčasnosti čaká ďalšia výzva – elektromobily. A práve v tejto súvislosti vyjadril Leenarts presvedčenie, že meno Capri by mohlo nájsť v budúcom výrobnom portfóliu značky uplatnenie. Nič však nie je definitívne, Ford má navyše široký výber, a tak pri novinkách nakoniec možno siahne po mene inej ikony. Isté je len jedno, automobilka sa použitiu starých známych mien nebráni.
Na tento Ford Capri Barchetta z roku 1989 si dnes spomenie málokto.