Škoda, ale v dnešnej dobe je na programe dňa lowcost, teda žiaden nákladný vývoj podovzku so zadným náhonom sa nekoná (preto sme aspoň vďační Toyote za pripravovaného nástupcu AE86). Paleta motorov bude zodpovedať súčasnej dobe, teda od usmrkanej 1.6ky až po silnejší 2.0 (neveríme ale, že sa sem dostane 2,5 litrový motor s Focusu RS). Čomu sa asi nevyhneme, to sú TDCi pohonné jednotky. Nech si hovorí kto chce, čo chce, diesel do športového auta nepatrí...
Takže ak sa zvesti potvrdia, nový Ford Capri uvidíme už v roku 2010 na zatiaľ neznámom autosalóne. Tešme sa teda spoločne, určite je na čo.
Zdroj: Autoexpress
O novom nástupcovi už čo to vieme, ale poďme si aspoň v krátkosti povedať niečo o tom pôvodnom Capri. Už v roku 1964 sa zrodila myšlienka "európskeho mustangu" a po ďaľších piatich rokoch sa aj zrealizovala (Bruselský autosalón 69). Výrobné linky boli v Anglickom závode Hailwood a v Nemeckom Kolíne. Celkovo sa narodili 3 generácie Capri a každá bola kupé klasickej konštrukcie (pozdĺžny motor s náhonom na zadné kolesá).
Prvá verzia (označovaná ako Mk1) ponúkala širokú paletu motorov a prevedení od štvorvalcov 1,3 l a 1,6 l, cez štvorvalec 2,0 l, vzácny 2,0V4, a 2,0 l V6, 2,3 l až po mohutný 3,0 l V6 so 138 PS, od roku 1973 sa vyrábal aj motor 1,6 l OHC. V ponuke boli rôzne verzie ako GT, X, L, R, a ich kombinácie. V malých sériách sa vyrábali aj vzácne závodné verzie RS 2600 a RS 3100 so vstrekovaním paliva a výkonom okolo 180PS, Capri sa dostávalo do popredia aj v automobilovom športe.
V roku 1974 Ford inovoval a prišla verzia Mk2. Capri narástlo a dostalo kompletný facelift a tretie zadné dvere. Paleta motorov tiež prešla zmenou, 2,0 V4 nahradil dvojliter s rozvodom OHC. V roku 1976 sa celá výroba presunula do Nemecka a v roku 1978 sa objavila tretia generácia Capri s označením Mk3 (štvorsvetlová maska). V osemdesiatych rokoch sa posledný krát upravila ponuka motorov. Vypadol štvorvalec 1,3 l a namiesto vidlicového šesťvalca objemu 3,0 l sa objavil motor 2,8 l V6 s označením Injection (vstrek paliva) čím výkon vzrástol na 160 PS. V tomto období sa zrodilo aj Capri turbo s výkonom 188 PS. Vyrábali sa prevedenia L, GL, luxusná Ghia a športová verzia s označením S. V tejto zostave sa Capri vyrábalo až do roku 1987 kedy bola výroba ukončená. Posledných niekoľko sto kusov s motorom 2.8i sa vyrobilo ako vzácne verzie pod názvom Brooklands Capri so zelenou metalízou, 15" diskami, koženým interiérom a vylepšeným podvozkom. Capri sa vyrábalo celých 18 rokov a konečný počet vyrobených kusov dosiahol 1,8 milióna kusov. Klobúk dole!
zdroj informácií a fotografie: www.fordcapri.sk