V Európe sa na Ford Mustang stále pozeráme ako na vrchol ponuky, výnimočné a svalnaté kupé, ku ktorému automaticky patrí poriadny motor. Ak sa teda miestny zákazník rozhodne platiť za Mustang, často automaticky pozerá po niečom, s čím narobí na ceste poriadnu parádu. Zo všetkých zákazníkov prahnúcich po novom Mustangu takto rozmýšľalo až 85 %, zvyšok na to šiel pragmatickejšie a zvolil štvorvalcový Mustang 2.3 EcoBoost. To však fabrike nestačí, a tak sa musí štvorvalcový Mustang s európskym trhom definitívne rozlúčiť. Zaujímavé je, že v domovskej krajine za Atlantikom tvorí viac ako polovicu predajov. Tam je totiž základný Mustang považovaný len za akúsi štýlovejšiu alternatívu k sedanom a za športové auto považujú až jeho výkonnejšie a často značne upravené verzie.
Kto by mu odolal? Keď už Európan vytiahne z vrecka peniaze za Mustang, chce rovno verziu V8. Najnovšie sa dokonca môže na ulici chváliť jeho špičkovou verziou Mach 1.
Štyri valce k spokojnosti
Nedalo sa pritom povedať, že s radovým štvorvalcom 2.3 EcoBoost (213 kW/290 k) bol Mustang vyslovene podvyživeným autom. V spodných otáčkach mal dokonca živšie reakcie, než osemvalec s vyššími kinematickými stratami a do tempa 100 km/h bol osemvalcu vždy v pätách. Rozdiely sa začali prejavovať až nad týmito rýchlosťami. Čo však štvorvalcu rozhodne chýbalo, je charakter a zvuk (v kabíne si musel pomáhať zvukom z reproduktorov). A tak, hoci bol Mustang s ním o 90 kg ľahší a pri bežných rýchlostiach sa štandardnej verzii V8 dynamicky takmer vyrovnal, s Európou sa musí nakoniec rozlúčiť. Je to škoda? Ktovie. Tak či tak, ani verzia 5.0 V8 sa v Európe, vzhľadom na vývoj emisnej legislatívy, s veľkou pravdepodobnosťou tiež neudrží dlho.
Aj keď nie je štvorvalec 2.3 EcoBoost (213 kW/290 k) zlým motorom a v praxi vie jazdiť o 2 - 3 l/100 km úspornejšie, než V8, v Európe ho volilo príliš málo zákazníkov. V Mustangu bol pritom spoľahlivejší, než vo Focuse RS, kde mu často zlyhávalo tesnenie pod hlavou.
zdroj: Ford Motor Company