Problém majú 1,0 a 1,6-litrové motory, prehrievajú sa. Na problém poukázala britská BBC, keď stovky majiteľov Fordov museli bojovať s týmto problémom. Postihnutých je si 60 000 áut, kde majitelia vo veľkej väčšine prípadov museli znášať náklady na opravu z vlastného vreca. A to veru nešlo o malé sumy. Mnohí museli vymeniť motory, niektorí však o auto prišli úplne, pretože sa im počas jazdy vznietilo! V Británii smrti unikol George Roberts, ktorému vzbĺkla Fiesta ST pri nočnej jazde. Hovorí, že od požiaru motora až po celé auto v plameňoch stačilo len 6 minút! Mal šťastie, lebo v Južnej Afrike za volantom Fordu Kuga v 2015 zhorel vtedy 33-ročný Reshall Jimmy.
Problém 1,0 EcoBoost
Ford tvrdí, že problém sa týka 44 682 Fordov Focus, ktoré majú pod kapotou 1,0 l trojvalec EcoBoost a vyrobili ich medzi októbrom 2011 a októbrom 2013. Tieto motory mali medzi nádržkou chladiacej kvapaliny a samotným motorom nylonovú hadičku, ktorá však vplyvom vysokých teplôt praskla. Automobilka vydala ešte v roku 2015 servisnú akciu, no nepovažovala to za bezpečnostný problém. Vodičov mala o probléme v dostatočnom predstihu informovať kontrolka na palubovke. Podľa automobilky už stihli opraviť 96 % áut.
Kvôli tejto hadičke môžete prísť o motor
Majitelia však tvrdia, že žiadna kontrolka ich o prehrievaní neinformovala. Motor jednoducho stratil výkon a auto zastavilo. V chladiacom systéme bola prasklina a kvapalina rozstriekaná po motorovom priestore. V lepšom prípade to prasklo na konci jazdy a potom si našli majitelia pod autom mláku, no v tom horšom sa motor bez chladenia prehrial a zničil. Potom museli agregát vymeniť za nový.
"Šťastný" majiteľ Fordu Focus s 1,0 l EcoBoostom
Problém 1,6 EcoBoost
Väčší z dvojice má závažnejší problém. Motor trpí lokálnymi prehriatiami hlavy, ktorá môže následne prasknúť. To môže viesť k úniku natlakovaného oleja a v extrémnych prípadoch až k požiaru motorového priestoru. Problém sa týka Fordov Focus, Kuga, C-MAX, Fiesta ST a Transit Connect vyrobených medzi rokmi 2010 a 2015. Spolu teda ide o 15 200 vozidiel.
Ford Fiest ST Georga Robertsa
Automobilka však o probléme vedela od roku 2012, po tom, ako sa v USA vznietilo niekoľko áut a riešili to zvolávacou akciou už v roku 2014. V Európe riešia problém zvolávacou akciou, ktorá začala až v januári 2018. V rámci nej vymenia všetky časti motora, ktorých sa týka prehrievanie, chladiaci systém a pridajú ďalší senzor na monitorovanie chladiacej kvapaliny, ktorý v prípade potreby upozorní vodiča.
Tento EcoBoost so sebou zobral aj garáž.
Kompenzácie Fordu
Pri osemročných autách asi nebude veľa takých, ktoré majú kompletnú históriu. Až kým o kauze nezačala informovať BBC, Ford neplatil za odstránenie problémov v plnej miere, ale podľa servisnej histórie a nájazdu konkrétneho auta. Veľa majiteľov teda muselo za chyby automobilky platiť z vlastného vrecka. Ford sa však rozhodol, že im preplatí 100 % ceny nákladov, vrátane toho, čo už zaplatili.
Zdroj: BBC, Whatcar, FordAuthority, FordEcoBoost Nightnare
Foto: George Roberts, Ford EcoBoost Nightmare