Nový Ford Fiesta príde na trh aj luxusnejšej verzii Vignale, ale aj ako crossover s označením Active.
Zozadu sa Fiesta zmenila na nepoznanie
Titanium, ST line, Vignale a Active
Vieme však, že príde v štyroch verziách. Prvou je základná a úplne bežná Fiesta, ktorá ponesie označenie Titanium. Na toto označenie modelov Ford sme už roky zvyknutí a určite neprekvapí. Rovnako neprekvapí model ST line. Je určený pre ľudí, ktorí chcú športovejší vzhľad, ale vystačia si aj s bežnou technikou. Podobnosť s hothatchom Fiesta ST je v tomto prípade iba dizajnová. Automobilka však chce Fiestou konkurovať čo najväčšiemu spektru áut tejto kategórie, a to aj tým od prémiových značiek. Preto prichádza so svojou luxusnou podznačkou Vignale aj do Fiesty. V prípade typov Mondeo a S-Max tvoria predaje modelov Vignale okolo 10 %. Ford sa preto rozhodol ponúknuť túto možnosť aj v menšom segmente. Nuž a poslednou verziou, ktorú nová Fiesta prinesie, bude model Active. Ako už správne tušíte, Fiesta Active prinesie vzhľad crossoveru s plastovými ochrannými lištami okolo celej karosérie. Podľa všetkého však nepôjde čisto iba o dizajn. Fiesta Active totiž dostane aj väčšiu svetlú výšku, ako povedal Jim Farley, šéf Fordu v Európe: "Viem si predstaviť veľa miest v Británii a v južnej Európe, kde bude pre ľudí dávať zmysel. Títo zákazníci chcú vzhľad SUV a väčšiu svetlú výšku, ale nechcú SUV, lebo je príliš drahé, má veľkú spotrebu a je ťažšie."
Nová Fiesta bude v ponuke aj ako crossover
Veľké zmeny nájdeme aj v interiéri. Na stredovej konzole pribudol 8" dotykový displej. Pomocou neho bude môcť vodič ovládať mnohé funkcie, a tak si mohli dizajnéri dovoliť odstrániť z palubnej dosky až 20 tlačidiel. Presne podľa dnešných trendov. V aute nájdeme samozrejme infotainment SYNC 3. Fiesta však ponúkne aj množstvo bezpečnostných a komfortných prvkov ako Pre-Collision Assist, detekciu chodcov, parkovací asistent, adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla, asistent udržania v jazdnom pruhu a iné.
Ako som už spomenul v úvode, paleta motorov ešte nie je známa. No už teraz je isté, že pod kapotou nájdeme viacero trojvalcov a do novej Fiesty poputuje aj 1,0 litrový trojvalec EcoBoost s deaktiváciou valcov. V ponuke však budú aj nové vznetové motory TDCi.