Ford Fiesta ST200 má 200 koní a 290 Nm, no na 20 sekúnd ponúkne vodičovi až 215 koní a 320 Nm. Pružnému zrýchleniu malej rakety pomôže aj kratší stály prevod. Jazdné vlastnosti auta technici vylepšili novým nastavením podvozka, strmším prevodom riadenia a výkonnejšími brzdami.
Fiesta ST200 je o 15 mm nižšie a prichádza v trendovej farebnej kombinácii
Nárast krútiaceho momentu o 20%
Ako názov napovedá, technici Fordu vyladili motor 1,6 EcoBoost na 200 k, čiže 147 kW. To je nárast o 10% oproti bežnej Fieste ST s výkonom 134 kW (182 k). Rovnako zvýšili aj hodnotu maximálneho krútiaceho momentu. Tentoraz však o 20% z 240 Nm na 290 Nm. To je rozhodne zaujímavá úprava parametrov motora, no ani to ešte nie je všetko. S funkciou overboost dostane vodič Fiesty ST200 na 20 sekúnd ešte o 15 koní a 30 Nm viac. Čo znamená 158 kW (215 k) a 320 Nm. Motor však nie je rozhodne jedinou upravenou súčasťou auta. Fiesta ST200 totiž dostala kratší stály prevod (4,06 namiesto 3,82), čo pomohlo zlepšiť akceleráciu a najmä pružné zrýchlenie. Novinka zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 6,7 s, čo je 0,2 s rýchlejšie ako bežná Fiesta ST. Má však aj o 10 km/h vyššiu maximálnu rýchlosť. Jej hodnota je teraz 230 km/h.
Nechýbajú ani výrazné športové sedadlá Recaro s masívnym bočným vedením.
Technici zodpovední za ladenie Fiesty ST200 však nezabudli ani na podvozok a posunuli už tak výborné jazdné vlastnosti ešte ďalej. Hot hatch dostal nové pružiny a tlmiče, ktoré ho posunuli ešte o 15 mm smerom k zemi. Okrem toho dostala Fiesta upravený systém Torque Vectoring Control, ktorý jemne pribrzďuje vnútorné preklzujúce koleso v zákrute, čím znižuje nedotáčavosť. Tento systém spolupracuje aj s 3-stupňovím stabilizačným systémom ESC. Zmeny sa však dotkli aj riadenia. Fiesta ST200 totiž dostala nový kĺb riadenia a strmší prevod riadenia, ktorý je teraz 13,69:1. Pôvodná ale nezostala ani brzdová sústava. Dostala väčší tandemový hlavný brzdový valec a väčšie zadné brzdy.
Fiesta ST200 prichádza v trendovej farebnej kombinácii sivej Storm Grey s čiernymi 17" diskami kolies a červeno lakovanými brzdovými strmeňmi. V interiéri nechýbajú polokožené športové sedadlá Recaro s prešitím sivou niťou a bezpečnostné pásy v rovnakej farebnej kombinácii. Súčasná Fiesta ST je na trhu od roku 2013 a automobilka už stihla predať 30 000 exemplárov. Od júna tohto roka spustí aj výrobu modelu Fiesta ST200, ktorú krátko na to dostanú prví zákazníci.
Zdroj: tlačová správa