Podľa informácií portálu Autocar by plánovaný mild-hybridný pohon nebol dostatočne ekologický, aby vyhovel emisným normám. Zdroj priamo z automobilky sa vyjadril nasledovne: “Čakáme na náš inžiniersky tím, kým prídu s vyriešením motorovej otázky. To pri súčasných emisných nariadeniach nie je vôbec jednoduché.” Riešením by mohol byť plne hybridný pohon, keďže mild-hybrid nestačí. Predstavenie Focusu RS oneskorí aj zmena strategických plánov americkej automobilky. Tie počítajú s predstavením až v roku 2022, alebo dokonca 2023.
Úplne iný motor
Plán počíta aj s celkovou zmenou motora. 2,3 l EcoBoost nahradí 2,5-litrový motor s Atkinsonovým cyklom doplneným o -hlboký povzdych- CVT predovku. To neznie lákavo, no aspoň pohon všetkých štyroch kolies ostane. Pôvodcom 2,5-litrového hybridného agregátu je nová Kuga. Pre Focus RS by mal byť upravený na 300 koní (224 kW) a ďalších 100 by mohol dostať z elektromotora, ktorý by aj naďalej poháňal výhradne zadné kolesá. Vyzerá to tak, že budeme musieť byť čoraz viac vďační, že nejaké športové auto sa automobilke vôbec do emisných limitov podarí vtesnať.
Zdroj: motor1.com