Focus je globálne auto. Predáva sa prakticky po celom svete. Je to kľúčový a najúspešnejší typ v ponuke modrého oválu. Na slovensku, napríklad, je každý štvrtý predaný Ford z rodiny Focus. Pri vývoji nemohli nechať nič na náhodu. Skôr než vám podrobnejšie predstavím novinku, mám jednu zaujímavú správu. Keďže aktuálny Focus je veľmi vydarený a obľúbený kúsok, i keď vo viacerých oblastiach výbavy a ponuky technológií už nedrží krok s konkurenciou, Ford Europe sa po vzore iných výrobcov rozhodol podržať pár vybraných modelov ako classic v ponuke. Na výber síce zďaleka nebudú všetky karosárske, či motorické verzie, ale zato budú za veľmi ústretové ceny. Pre bližšie info hovorte so svojím lokálnym predajcom.

Ak aktuálna generácia nedrží v oblastiach moderných systémov krok s dobou, novinka je doslova na vrchole súčastných možností nižšej strednej triedy. Doslova dvíham obočie nad tým, čo všetko Focus III ponúka. Sadnite si naozaj pohodlne, v najbližších riadkoch vás zasypem riešeniami, systémami, výbavou a pikoškami. Všetky majú spoločnú úlohu - urobiť z Focusa najlepšie auto triedy. Aj preto sa Ford v prvej marketingovej stratégii rozhodol pre neobvyklý slogan - Naštartujte viac ako auto.

Pozrite si najzaujímavejšie riešenia v krátkom promovideo.

Focus I. generácie z roku 1998 stelesňoval vtedajší fordom razený smer Edge dizajn. Tento je vytvorený v novom štýle kinetického dizajnu. Nech je tak či onak, na mene dizajnérského štýlu až tak nezáleží. Nová generácie má jasné črty typické pre Focusy.

Vo väčšine technológií nie je Focus priekopníkom, no používa overené a podarené riešenia. Výnimočný je však ich ponúkaným množstvom. Pozrime sa na ne spoločne:


1) Lane Keeping Aid - Varovanie vybočenia z jazdného pruhu. Systém montovaný na želanie na rozdiel od riešení v starších autách nie len že kamerou sleduje váš jazdný pruh a pri jeho neúmyselnom opustení (nepoužijete smerovku, alebo nepodradíte) zatrasie volantom aby sa vodič uvedomil/prebral, ale ak vodič nereaguje, auto samo natočí volant pre vrátenie do pôvodnej stopy jazdy. Pre rýchlosti nad 65 km/h.

2) Active City Stop - Rovnako ako v predošlom prípade, sysém na želanie rieši nepozornosť vodiča v nízkych rýchlostiach v meste. Ak hrozí kolízia s predmetom (najčastejšie vozidlom pred) Focus III automaticky aktivuje krízové brzdenie, čím celkom zabráni zrážke, alebo jej dôsledky podstatne zmierni. Pracuje pre rýchlosti do 30 km/h.

3) Driver Alert - Výstraha pre vodiča, na želanie. Ak vozidlo vyhodnotí správanie vodiča za volantom so znížením pozornosti a bdelosti, na prístrojovke sa najprv objavý symbol odporúčanej prestávky. Ak vodič jazdný štýl nezmení, nasleduje zvukový signál.

4) Blind Spot Info System - Sledovanie mŕtveho uhla, na želanie. Systém dvoma kamerami neustále sleduje okolie vedľa auta a za autom v uhloch, ktoré sú pre väčšinu vodičov ťažšie viditeľné. Výstražným svetlom priamo v zrkadle auto upozorňuje na iné vozdilá v premávke v blízkosti, aby ste prudko, prípadne vôbec nemenili smer jazdy. Funguje nad 10 km/h.