Karbónový disk je o 0,91 kg ľahší ako disk z ľahkých zliatin
Kolesá robia auto, čím ľahšie, tým lepšie. Ford znova použije karbónové disky, tentokrát s pokročilou karbónovou technológiou ušetrili 0,91 kg na koleso.
Ford pokračuje v spolupráci s austrálskou spoločnosťou Carbon Revolution, ktorá stojí aj za diskami pre Shelby GT350R. Pre Ford GT posunuli technológiu o krok ďalej, používajú novú živicu a pokročilé vlákna. Zvolili 10-lúčový dizajn a výsledok je o 0,91 kg ľahší disk oproti štandardnému z ľahkých zliatin, ktorý je aj tak veľmi ľahký. Ford zatiaľ nechce prezradiť hmotnosť diskov.
Disky sa budú pýšiť karbónovou textúrou
Lepšiu absorbuje vibrácie
Karbónové disky majú okrem nižšej hmotnosti aj ďalšie výhody, inžinieri dokážu optimalizovať pevnosť tým, ako ukladajú jednotlivé vrstvy karbónových vlákien na seba. Materiál oproti ľahkým zliatinám lepšie absorbuje rázy, takže koleso redukuje vibrácie ktoré sa prenášajú od cesty, tým sa stáva komponentom pruženia. Ľahšie disky znamenajú menej neodpruženej hmoty, čo uľahčuje prácu podvozku a zlepšuje zrýchlenie i brzdenie auta.
Nové disky budú niečo stáť, no ani teraz nám Ford viac neprezradil, akurát to, že ich ponúknu s matnou a lesklou povrchovou úpravou. Pre porovnanie, disky Shelby GT350R lakovali na čierno, pretože tak zakryli nedokonalosti a nie vždy peknú textúru. Tým pádom mohli byť disky lacnejšie. To ale neplatí pre Ford GT, na jeho diskoch textúru uvidíme, to znamená, že ak niečo pri výrobe nepôjde tak ako treba, disk zahodia a začnú odznova.
Zdroj: autoblog.com