Karbónové disky ušetria Fordu GT takmer 1 kg na koleso

Karbónový disk je o 0,91 kg ľahší ako disk z ľahkých zliatin

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Kolesá robia auto, čím ľahšie, tým lepšie. Ford znova použije karbónové disky, tentokrát s pokročilou karbónovou technológiou ušetrili 0,91 kg na koleso.

Ford pokračuje v spolupráci s austrálskou spoločnosťou Carbon Revolution, ktorá stojí aj za diskami pre Shelby GT350R. Pre Ford GT posunuli technológiu o krok ďalej, používajú novú živicu a pokročilé vlákna. Zvolili 10-lúčový dizajn a výsledok je o 0,91 kg ľahší disk oproti štandardnému z ľahkých zliatin, ktorý je aj tak veľmi ľahký. Ford zatiaľ nechce prezradiť hmotnosť diskov.

Karbónové disky ušetria Fordu GT takmer 1 kg na koleso

Disky sa budú pýšiť karbónovou textúrou

Lepšiu absorbuje vibrácie

Karbónové disky majú okrem nižšej hmotnosti aj ďalšie výhody, inžinieri dokážu optimalizovať pevnosť tým, ako ukladajú jednotlivé vrstvy karbónových vlákien na seba. Materiál oproti ľahkým zliatinám lepšie absorbuje rázy, takže koleso redukuje vibrácie ktoré sa prenášajú od cesty, tým sa stáva komponentom pruženia. Ľahšie disky znamenajú menej neodpruženej hmoty, čo uľahčuje prácu podvozku a zlepšuje zrýchlenie i brzdenie auta.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Nové disky budú niečo stáť, no ani teraz nám Ford viac neprezradil, akurát to, že ich ponúknu s matnou a lesklou povrchovou úpravou. Pre porovnanie, disky Shelby GT350R lakovali na čierno, pretože tak zakryli nedokonalosti a nie vždy peknú textúru. Tým pádom mohli byť disky lacnejšie. To ale neplatí pre Ford GT, na jeho diskoch textúru uvidíme, to znamená, že ak niečo pri výrobe nepôjde tak ako treba, disk zahodia a začnú odznova.

Zdroj: autoblog.com