Zatiaľ čo v roku 2010 bol priemerný vek zákazníka Fordu v segmente hot hatchov okolo 38 rokov, v roku 2016 je to už 42 rokov.
Ostré Fordy kupujú aj ženy
Značka dokázala predať za tri štvrte roka 2016 až 22 200 kusov modelov ST a RS. Iba Focus RS si pritom od jeho predstavenia objednalo až 9 100 zákazníkov. Čím si zástupcovia značky vysvetľujú tento úspech? Ľudia podľa nich hľadajú najlepšiu kombináciu jazdných zážitkov, výkonných motorov, dobrej výbavy, vhodnej veľkosti a praktickosti. Zaujímavosťou je, že rastie aj vek kupujúcich. Zatiaľ čo v roku 2010 bol priemerný vek zákazníka Fordu v segmente hot hatchov okolo 38 rokov, v roku 2016 je to už 42 rokov. Ešte zaujímavejšie je, že ostré autá nie sú iba doménou mužov. Počet žien, ktoré si kúpili jeden z rýchlych Fordov, totiž oproti roku 2010 stúpol o 8 %.
Ľudia dnes hľadajú praktickosť aj pri hot hatchoch
"Zákazníkov stále viac priťahujú produkty, ktoré ponúkajú všestrannosť, adaptabilitu a úžitkovosť. Toto možno platí ešte viac pre generáciu Y (alebo aj "Millennials", ľudia narodení od začiatku 80-tych rokov, do konca 90-tych prípadne začiatku 2000), ktorí, ako sa zdá, objavujú nové cesty a veľmi opatrne investujú do vecí, ktoré im môžu poslúžiť vo veľa rôznych situáciách, spôsoboch života a fázach života," vysvetľuje Sheryl Connellyová, manažérka pre budúce trendy. Z tohto pohľadu bolo veľmi dobrým ťahom priniesť praktickosť do segmentu. Veď napríklad Focus ST je na trhu v 5-dverovej a v kombi verzii. Focus RS tiež ponúkne 5-dverí a Fiesta ST na niektorých trhoch tiež. Stále síce existujú skalní fanúšikovia hot hatchov, ktorí si myslia, že nič, čo má viac ako 3-dverovú karosériu, by nemalo byť označované ako hot hatch. Ľudia, ktorí si tieto autá kupujú, sú však čoraz dospelejší, majú rodiny a potrebujú voziť deti. Preto viaceré automobilky pomaly prestávajú ponúkať 3-dverovú karosériu pre svoje hot hatche. Mladí vodiči, ktorí by ich chceli, si ich nemôžu dovoliť a keď už na ne majú, zväčša už potrebujú praktickejšiu 5-dverovú karosériu.
Zdroj: Ford