Automobilka svoj nový motor nasadí pod kapotu amerického typu Fusion a jeho európskej verzie, ktorú poznáme pod označením Mondeo. V ponuke však ostane aj pohonná jednotka 1,6 EcoBoost. Prečo teda Ford vyvíja takmer identický motor? Menší agregát prinesie zlepšenú spotrebu, lepší vzťah so životným prostredím a na niektorých trhoch si vďaka menšiemu objemu valcov vyslúži nižšiu daň.
1,5 EcoBoost na niektorých trhoch nahradí svoho väčšieho súrodenca. Na druhej strane však v USA budú existovať súčasne.
Výroba novinky bude prebiehať v rumunskej továrni v meste Crainova.
Oba motory sú veľmi podobné. 1,5 EcoBoost dosiahne výkon 133 kW (181 k) pri 6000 otáčkach a maximálny krútiaci moment 240 Nm v rozpätí od 1500 do 4500 otáčok. Väčší z dvojice disponuje výkonom 134 kW (182 k) pri 5700 otáčkach a rovnakým krútiacim momentom, ktorý leží od 1600 do 5000 otáčok.
Ľudí najviac zaujíma spotreba nového agregátu. Ford ju však zatiaľ tají. 1,5 litrový motor by mal podľa všetkého dosiahnuť nižšiu spotrebu ako 1,6 EcoBoost. To znamená, že kombinovaná spotreba benzínu by v prípade Mondea mala ísť papierovo pod hodnotu 6,4 l/100 km.
Zdroj: worldcarfans.com
Prečítajte si aj: Ford má nový motor EcoBoost. Je to 1,5 litrový štvorvalec