Mark Fields bol na pozícii generálneho manažéra Fordu od júla 2014. No poslednú dobu bol pod tlakom kvôli cene akcií na finančných trhoch, ale aj zisku z minulého roka, ktorý zaostal za očakávaním.
Mark Fields bol na pozícii generálneho manažéra Fordu od júla 2014. No poslednú dobu bol pod tlakom kvôli cene akcií na finančných trhoch, ale aj zisku z minulého roka, ktorý zaostal za očakávaním. Od roku 2014 sa akcie prepadli o takmer 40 %. Jeden z akcionárov dokonca minulý rok žiadal návrat bývalého šéfa Alana Mullallyho, ktorý v krízových rokoch „zachránil“ automobilku.
Odchádzajúceho Marka Fieldsa (na fotografii) kritizovali kvôli prepadu akcií. Podarí sa novému šéfovi presvedčiť finančné trhy?
Správna rada podľa Autonews spochybňovala Fieldovú stratégiu. Tá vychádzala z veľkých investícií do autonómnych áut a elektromobilov. Týmto smerom sa však uberajú všetci veľkí hráči v odvetví. Očakáva snáď správna rada Fordu, že ľudia budú chcieť aj v budúcnosti jazdiť na veľkých V8 pick-upoch bez autonómnych schopností?
Zaujímavé je preto, že na pozícii šéfa ho nahradí James Hackett, ktorý doteraz šéfoval oddeleniu Ford Smart Mobility. Práve doňho nalieval Fields mnoho dolárov v snahe zdokonaliť autonómne systémy. Fields sa podľa tlačovej správy Fordu nakoniec rozhodol odísť z pozície šéfa sám, avšak podľa riadkov vyššie je jasné, že bol k tomuto kroku tlačený.
Zmeny sa odohrali aj na niektorých ďalších vysokých manažérskych postoch. Hackett má s novým tímom posilniť pozíciu Fordu. Či sa to podarí, uvidíme v najbližších rokoch...