Čo je také zaujímavé na tomto modeli? Trocha to naznačil už Vašo v predchádzajúcom článku. Výkon 5,0-litrovej atmosférickej V8 je na úrovni 338 kW (460 k) a krútiaci moment 529 Nm. V dnešnom svete ohromných čísiel to nie sú dych berúce hodnoty, avšak Mustang bol a aj je autom o emóciach.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

A práve edícia Mustang Mach 1 má tých emócií na rozdávanie. Okrem samotného motora, ktorý má priame aj nepriame vstrekovanie paliva, je to stále prítomnosť manuálnej 6-stupňovej prevodovky, ktorá sa nám z takto ladených áut „vytráca“. Na výber však bude pre mnohých pohodlnejšia 10-stupňová automatická prevodovka, ktorá bude do každodennej premávky určite lepším partnerom. Avšak „gro“ predaja tohto Mustang Mach 1 bude skôr na víkendové prejazdy.

Táto "strojovňa" bude najlepším zážitkom z celého Mustangu, ešte aj v kombinácii s manuálnou prevodovkou.

Zaujímavosťou je, že nielen automatická, ale aj manuálna prevodovka má vlastný chladič oleja, čo nie je určite veľmi bežné. Niekto by mohol namietať, že odozvu od kolies stratí cez elektrický posilňovač riadenia, avšak verím, že v takomto aute je nastavený tak, aby to minimalizoval v najväčšej možnej miere.

Žiadne "fejkové" koncovky výfuku

Mustang Mach 1 má 19-palcové disky, ktoré sú o 0,5 palca širšie, ako pre bežné verzie Mustangov, a k tomu sú vyhotovené s čiernym lesklým povrchom. K dizajnu sa pridáva zadný spojler, difúzor či predné mriežky chladiča. V dnešnej dobe už veľmi neobvyklé koncovky výfuku sú reálne, sú 4 a majú každá z nich priemer 4,5 palca.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Koho by zaujímali dynamické parametre, tak s manuálnou prevodovkou zrýchli na 100 km/h za 4,8 sekundy, zatiaľ čo s automatickou len za 4,4 sekundy. Naopak maximálna rýchlosť je pre manuálnu prevodovku 267 km/h, pre automatickú 249 km/h. Ako Vašo spomínal, Mach 1 je k dispozícii len ako Fastback, teda kupé s cenou začínajúcou na 60 990 eur.

zdroj: Ford TS