Mustang Mach-E GT prichádza s dvojicou elektromotorov a pohonom všetkých kolies. To je pri správe o najrýchlejšom (čo sa týka zrýchlenia z 0 na 100 km/h) aute značky asi nie veľmi prekvapujúce. Spoločný výkon oboch elektromotorov je 358 kW (487 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 860 Nm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Pozor na ten výkon

To je všetko pekné, avšak sám Ford priznáva, že tento deklarovaný výkon bude k dispozícii po dobu kratučkých 5 sekúnd. Na zrýchlenie na 100 km/h to bude stačiť a ďalej sa už výkon znižuje. Avšak tlačová správa ďalej neuvádza, na akú hodnotu a ani aká doba je potrebná na opätovné dosiahnutie maximálneho výkonu. S takýmito údajmi sa tak asi budeme musieť stretávať čoraz častejšie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Avšak poďme ďalej. Akumulátor by mal mať využiteľnú kapacitu 88 kWh a podľa WLTP by mal dojazd dosiahnuť až 500 km. Ford deklaruje, že nabíjací výkon bude do 150 kW a za 45 minút nabijete akumulátor z 10 na 80 %.

Do štandardnej výbavy sa dostali aj 20-palcové disky, exkluzívne farby karosérie Grabber Blue a Cyber Orange či adaptívne pruženie MagneRide. Zaujímavosťou sú na elektromobil veľké kotúče, vpredu s priemerom až 385 mm. K dispozícii sú 4 jazdné režimy, Whisper, Active, Untamed a Untamed Plus. Posledný menovaný je špeciálne navrhnutý na jazdu na okruhu a prináša ostrejšie riadenie, lepšiu odozvu na plyn a tiež prispôsobenie charakteristiky motora na jazdu na okruhu. Ford píše aj o zosilnenom zvuku pri státí na mieste, tu som však skeptický, či toto je tá správna cesta.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Rekordná spotreba

V rodine Mustang Mach-E však nie je všetko len o výkone. Do Guinnessovej knihy rekordov sa zapísal iný Mustang Mach-E, ktorý dokázal prejsť trasu s rekordnou spotrebou vyjadrenou do kWh energie. S akumulátorom s kapacitou 88 kWh to znamenalo, že na 1 kWh energie prešli na trase z anglického John O´Groats do Land´s End cez 10,5 km.

Určite ide o vynikajúcu hodnotu, avšak na vzdialenosti dlhej 1 352 km to bez nabíjania nebolo. Teda tak trocha si pre seba vytvorili novú kategóriu, kde už trasu netreba prejsť bez dotankovania, ale stačí dosahovať vypočítanú spotrebu. Keby si vybrali za cieľ dosiahnuteľné miesto, kam prídu bez dopĺňania energie, určite by to vyvolalo aj väčší ohlas nielen medzi ekofanúšikmi.

Zdroj: Ford TS