Rozoznať nový Focus ST Edition od bežného „eSTéčka“ bude aj pre cvičené oko celkom náročná úloha. Ak ale budete vedieť, na čo sa zamerať, pár konkrétnych detailov vám predsa len napovie.
V prvom rade hľadajte modrý lak Azura Blue. V inej farbe toto auto oficiálne dostupné nebude. Druhým poznávacím znamením sú špeciálne čierne kované devätnástky obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport S4. Možno vyzerajú len ako samoúčelná frajerinka, v skutočnosti však znižujú neodpruženú hmotnosť o desať percent v každom rohu. To nie je málo. Kvôli gyroskopickému momentu kolesa je každý ušetrený kilogram hmotnosti zhruba to isté ako päťkilogramová diéta na samotnom aute.
Ako sme už naznačili vyššie, motor sa nemení. Pod prednou kapotou naďalej pracuje preplňovaný štvorvalec Ecoboost s objemom 2,3 litra, ktorý produkuje 280 koní pri 5500 otáčkach za minútu a najvyšší krútiaci moment 420 Nm v rozmedzí od 3000 do 4000 ot./min. Auto vďaka nim zrýchli na stovku za 5,7 sekundy a rozbehne sa na 250 km/h. Vráťme sa ale k tomu dôležitému...
Dostupný len na niektorých trhoch
Hlavnou novinkou Fordu Focusu ST Edition je jeho prepracovaný podvozok, ktorý na prvý pohľad auto nemení. V skutočnosti je tento model vpredu i vzadu znížený o 10 mm a majiteľ bude mať možnosť poslať ho zmenou nastavenia ešte o ďalších 20 milimetrov nižšie.
Pružiace jednotky dodala Fordu renomovaná nemecká firma KW Automotive a ich súčasťou sú okrem iného aj pružiny, ktoré sú v porovnaní so štandardným modelom ST tuhšie až o 50 percent. V prípade dvojplášťových tlmičov z nerezovej ocele vám výrobca dovolí v dvanástich stupňoch nastaviť ich kompresiu a v šestnástich krokoch budete môcť upraviť tiež odskok.
Ak si na podobné „domáce ladenie“ netrúfate, Ford vám k autu dodá konkrétne špecifikácie nastavenia v závislosti na podmienkach, kde máte v pláne jazdiť. A navyše k nim prihodí aj ideálne parametre určené na preteky so stopkami na Nürburgringu. Čo je trochu zvláštne, je spôsob predaja tohto modelu. Ford oficiálne hovorí, že bude ST Edition predávať na vybraných trhoch, zatiaľ však netušíme, či sa týka aj toho slovenského.
text: Ford