Automobilka Ford si už roky zakladá aj na svojich konceptoch. Tie sa síce do sériovej výroby často vôbec nedostanú, no krásne prezentujú tvorivý potenciál konštruktérskeho tímu a ukazujú, čo všetko by automobilka vedela postaviť. Rovnakú taktiku pritom Ford už od roku 1971 uplatňuje aj na poli úžitkových áut. Presne vtedy totiž predstavila svoj prvý Supervan vychádzajúci z prvej generácie modelu Transit. Aby k nemu pritiahla ešte väčšiu pozornosť, do jeho útrob konštruktéri namontovali poháňacie ústrojenstvo z pretekárskeho Fordu GT40.
Prvý Supervan sa objavil už v roku 1971.
Ďalší Supervan už vychádzal z druhej generácie Transita a priniesol ešte ultimatívnejšie tvary a laminátovú karosériu. A v duchu tradície opäť priniesol súťažný motor, tentoraz osemvalec Cosworth s výkonom 590 k. To si dovtedy žiadny veľkosériový výrobca nedovolil, čím Ford prezentoval svoje možnosti a kompetencie v motoršporte. Tretí Supervan sa dokonca objavil s agregátom z F1 a max. výkon povýšil až na 650 k.
Supervan tretej generácie už využíval šasi a pohon z F1.
Elektrika v hlavnej úlohe
Aktuálne vydanie ukázala automobilka na festivale v Goodwoode a už podľa vzhľadu a konštrukcie je každému jasné, že spojenie so sériovým E-Transitom je len marketingová hra. V skutočnosti ide o súťažný špeciál odetý do karosérie vzdialene pripomínajúcej Transit. Tú optimalizovala spoločnosť Stohl Advanced Research and Development a ukrýva štyri trakčné elektromotory s celkovým výstupným výkonom 1471 kW (2001 k). Batéria má kapacitu len 50 kWh, takže je jasné, že na dlhé jazdenie to nebude, Ford však ukázal, čoho je schopný. Electric Supervan sa na 100 km/h dostane za menej ako dve sekundy, konkrétnejšie technické parametre auta však Ford tají.