Ako sa vám páči nový Mustang? Priznám sa, čím dlhšie naň zízam, tým viac sa mi páči. Vyjadrite názor v ankete nižšie.

Ford pripravil vylepšenia pre ikonický model, ktoré by ho mali na vrchole udržať. Jedna z najvýraznejších zmien sú aj nami kritizované chýbajúce adaptívne tlmiče. Mustang 2017 dostáva magnetické adaptívne tlmiče, MagneRide. Dostupné budú pri oboch verziách. Priniesť by mali aj lepšiu ovládateľnosť. V USA vypadne z ponuky model so zastaraným V6, ktorý v Európe nebol v ponuke. Američania a vlastne aj zvyšok sveta dostane na výber medzi 2,3 litrovým štvorvalcom EcoBoost a tým pravým motorom pre Mustang - atmosférickým 5,0 litrom V8. Obe motorizácie majú zvýšený výkon a krútiaci moment. Podrobnejšie hodnoty Ford ešte konkrétne nešpecifikoval. V8 už má duálne vstrekovanie paliva, ktoré umožnilo zvýšenie kompresie z 11.0:1 na 12.0:1. To pridá výkon a zníži spotrebu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Veľkou novinkou je aj 10-stupňový automat. Bude omnoho rýchlejší ako starší 6-stupňový. S výbavou GT Performance pribudnú nové pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S, zatiaľ čo verzia EcoBoost ostane pri Pirelli P Zero. Vo výbave nechýba ani nastaviteľná hlasitosť výfuku, podobná ako pri modeli Shelby GT350. Ale teraz to najokatejšie - nový dizajn. Povedal by som, že to je americká Škoda Octavia. Bude mať veľa odporcov, pár zástancov. V redakcii sme sa zhodli, že vďaka predným svetlám a nárazníkom teraz vyzerá ako prerastená Mazda MX-5. Vzadu sa takmer nič nezmenilo, okrem spojleru pre výbavu Performance. V interiéri ostalo takmer všetko rovnaké, okrem prístrojového panelu. Ten, podobne ako pri vozidlách Audi, alebo vrcholového modelu Ford GT, tvorí digitálna obrazovka. Ponúka niekoľko módov, okrem iného aj Drag Mode. Ten zobrazí akýsi semafor, ktorý vás odštartuje. Dostupný bude aj v Európe, ale dátum a ceny sú a dlhšiu dobu ešte budú neznáme.