Najhorúcejším kanditátom priestoru pod prednou kapotou Focusu RS III je 2,3 litrový 4-valec EcoBoost turbo pôvodne vyvinutý pre základnú verziu nového Mustangu. No kým v americkom GeTéčku dosahuje výkon 310 koní a v predaji v Európe sa má objaviť koncom tohto roka, dá sa predpokladať, že v tretej generácii Fordu Focus RS bude mať okolo 350 k. Týmto výkonom by nový hothatch dorovnal limitovanú edíciu RS500. Pre udržanie výrobných a vývojových nákladov na uzde má byť nový Focus RS naďalej predokolka. Tento setup si, samozrjeme, bude vyžadovať samozáverný diferenciál (podľa všetkého ovládaný elektronicky) so zachovanou overenou stavbou prednej nápravy s minimalizovanou mierou prenosu veľkých síl od pohonu do riadenia Revoknuckle. Cieľom vraj je udržať cenu základného modelu do 33 000 €.
No očakávať Focus RS III skôr než v roku 2016 by bolo priliš optimistické. Ford interne plánuje novú generáciu aktuálne najpredávanejšieho auta na rok 2017. Viacerých fanúšikov preto hnevá, že najlepšiu a najdrahšiu verziu Focusu si budú môcť kúpiť len rok pred príchodom novej generácie. Z tohto pohľadu je pochopiteľný argument, že rok po kúpe bude najdrahší Focus vlastne predošlou generáciou, čo jeho zostatkovej, ale ani morálnej hodnote veľmi nepomôže. Viacerí v diskusiách dokonca argumentujú, že za týchto okolností nie sú ochotní Focus RS kúpiť, napriek tomu, že by ho mali naozaj veľmi radi. Kým Ford s týmto prístupom k ekonomicky najmenej atraktívnej, no imidžovo najsilenjšej rodine modelov RS má macošský prístup (a zďaleka nie je jediný), stále viac automobiliek dokazuje, že tie najatraktívnejšie verzie je možné ponúknuť ešte v prvý rok od predstavenia a fandovia značky to mimoriadne ocenia.
zdroj info a foto: autoexpress.co.uk