Veľká zmena sa udiala aj pod kapotou. Mustang totiž ponúkne štvorvalec. Ale poďme pekne po poriadku. Najslabšou motorizáciou bude 3,7 litrový V6 s výkonom 224 kW (304 k) a maximálnym krútiacim momentom 366 Nm. Výkonovo ďalší v ponuke je už spomínaný 2,3 litrový štvorvalec EcoBoost. Vodičovi ponúkne 227 kW (309 k) 406 Nm. Tento motor bude mať zrejme úspech skôr na starom kontinente ako v Amerike. No je tu predpoklad, že vďaka nižšej hmotnosti a menším rozmerom bude mať auto s týmto motorom lepšie jazdné vlastnosti. Vrcholom ponuky bude typický americký osemvalec. Ten nájdeme v modeli GT. Pôjde o 5,0 litrový V8 s výkonom 313 kW (426 k) a krútiacim momentom 529 Nm. Ford zatiaľ nezverejnil dynamické parametre jednotlivých verzii. Isté je len to, že všetky Mustangy budú mať 6-stupňovú prevodovku. A to buď 6- stupňový manuál Getrag, alebo automat s rovnakým počtom prevodových stupňov, a po prvýkrát aj s možnosťou radenia pádlami pod volantom.
Ako som naznačil už v úvode, Ford urobil veľké zmeny najmä na podvozku. Konštruktéri sa najskôr zbavili tuhej zadnej nápravy. Namiesto nej majú teraz zadné kolesá nezávislé zavesenie. Potom modernizovali prednú nápravu typu McPherson. Ich cieľom bolo dosiahnuť lepšiu ovládateľnosť na kľukatých cestách, na čo si potrpia najmä európski vodiči túžiaci po športovom aute. Automobilka tiež vyhlasuje, že nový Mustang brzdí lepšie ako kedykoľvek pred tým. Štandardom sú 320 mm kotúče na oboch nápravách s dvojpiestikovými strmeňmi vpredu a jednopiestikovými vzadu. Komu by to bolo málo, môže si priplatiť za Performance Pack. Ten zahŕňa 353 mm kotúče so štvorpiestikovými strmeňmi vpredu a 330 mm kotúče s jednopiestikovými strmeňmi vzadu. Vrcholom je v tomto prípade model GT, ktorý dostane na prednú nápravu 381 mm kotúče a šesťpiestikové strmene. Vzadu si vystačí s 330 mm kotúčmi a jednopiestikovými strmeňmi.
Výbava Mustangu bude zahŕňať prvky ako bezkľúčový vstup, systém SYNC, ktorý vám umožní prepojiť auto so svojim smartphonom, alebo systém MyKey, ktorý dáva rôznym užívateľom rôzne práva v ovládaní auta. Môžete pomocou neho napríklad obmedziť maximálnu rýchlosť pre svoje ratolesti. Tiež bude k dispozícii adaptívny tempomat, či systém monitorovania mŕtveho uhla. Mustang ponúkne niekoľko jazdných režimov s rôznou odozvou na plyn, tuhosťou riadenia a nadstavením stabilizačného systému. V modely GT ponúkne aj Launch Control.
Mustang otvára novú éru tejto ikony, symbolicky na 50-te výročie od uvedenia prvej generácie na trh. To bolo presne 17.4.1964 a tak bude mať každý nový Mustang na prístrojovke štítok pripomínajúci tento dátum.