Napríklad Focus 4. generácie bude odlišný v Európe a v Severnej Amerike. Hlavné rozdiely budú v podvozku. Americká verzia dostane  jednoduchšiu nápravu.

Stratégia One Ford priniesla veľké úspory z rozsahu. Ford vyrábal v podstate totožné, alebo veľmi podobné autá pre celý svet. Vývojári tak museli uspokojiť jedným autom Američanov, Európanov a Ázijcov. Výsledkom bol kompromis. Niektoré krajiny dostali lepší produkt a niektoré horší oproti predchádzajúcim generáciám. Najviac utrpel najnáročnejší európsky trh. Fordy, ktoré boli predtým orientované na vodiča a radosť z jazdy stratili časť príťažlivosti. Z krátkodobého pohľadu síce zisky vzrástli ale z dlhodobého hľadiska začali klesať. Niektorí zákazníci zostali totiž z výsledkov stratégie One Ford sklamaní.

Zmena v smerovaní značky

Moray Callum, globálny šéf dizajnu oznámil, že nastáva zmena v smerovaní značky. Nové typy budú „ušité“ viac na mieru regiónom. Napríklad Focus 4. generácie bude odlišný v Európe a v Severnej Amerike. „Je to základný model v USA, ale nie v Európe. Budú vizuálne podobné, ale model pre USA dostane menej výbavy,“ dodáva Callum. Na mysli nemá len komfortnú výbavu, ale aj mechanické rozdiely. Americká verzia dostane menej sofistikovanú nápravu. Napríklad v minulosti mal Focus v zámorí len vlečenú nápravu. V Európe vždy viacprvok. Dáva to aj zmysel. U nás si potrpíme na dobré jazdné vlastnosti v zákrutách a v USA ocenia skôr väčší komfort a nižšiu cenu, keďže ide o základný model v ponuke.


Callum tiež hovoril o dizajnovom smere Fordu, ktorý nazval Post-Kinetic. Nemáme však čakať žiadne drastické zmeny skôr len drobnú evolúciu vzhľadu.


Netreba zabudnúť na to, že stratégia One Ford priniesla do Európy aj pozitíva. Napríklad sme dostali Mustang. Ten navyše dostal sofistikované nezávislé zavesenie kolies a tak sa už nebojí zákrut :-). A kto iný ako Ford vám dnes v Európe ponúkne atmosférický osemvalec s manuálom?


Zdroj: autocar