Ochrana dospelých

Jeden hraničný výsledok nameraný pri kompresii hrudníka figuríny vodiča pri čelnej zrážke s vozíkom s deformovateľnou bariérou a podobná hodnota zaregistrovaná v prípade hrudníku pasažiera vzadu pri frontálnom náraze na pevnú bariéru – to sú najhoršie čísla, ktoré v základných testoch zaznamenalo Euro NCAP.

Aby nedošlo k omylu, chceme tým povedať, že ide o veľmi slušný výsledok, ktorý naznačuje, že Puma nebude mať s ochranou dospelých pri čelných haváriách žiadne väčšie problémy. Pozitívny záver navyše podporujú vynikajúce výsledky pri bočnom náraze i náročnom „vrhnutí“ Fordu na stĺp – v oboch prípadoch ostali obe figuríny v zelenom (teda najbezpečnejšom) poli.

Menej pozitívne to dopadlo pri meraní zrýchlenia figuríny vodiča pri bočnom náraze na protiľahlú stranu, Puma totiž nemá stredový airbag medzi prednými sedadlami, a tým pádom nemohla získať žiadne body ani za prípadné zabránenie kontaktu medzi hlavami cestujúcich vpredu. Výsledkom je „len“ 75 percent bodov, aj keď grafické znázornenie kardinálny „fail“ na prvý pohľad nesignalizuje.

Ochrana detí

Bez najmenších vážnych nedostatkov dopadla previerka ochrany detských cestujúcich. Dvakrát zaznamenaný „adekvátny výsledok“ znamená, že v Pume existuje pri bežnej dopravnej nehode pre deti len minimálne riziko zranenia, takže konštruktéri malého crossoveru od Fordu si môžu v tomto smere gratulovať. Celkovo 84 percent bodov.

Ochrana chodcov

Nová Puma síce nie je klasický hatchback (alebo kupé, tak ako kedysi), svojou stavbou či výškou však má k mohutným SUV s tupou prednou časťou pomerne ďaleko. A dokazujú to i výsledky skúšok zameraných na ochranu najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky. Kompaktný Ford je schopný veľmi dobre ochrániť nohy či panvu zrazeného chodca vďaka mäkkému nárazníku i kapote a slušne dopadla i stredná časť čelného okna. Finálne čísla ale tradične zrážajú tvrdé predné stĺpiky a elektronika, ktorá mala problém zaregistrovať chodca pri odbočovaní – 70 percent bodov.

Asistenčné systémy

Za elektroniku aktívnej bezpečnosti Puma získala len 69 percent bodov a popravde priznávame, že nám nie je úplne jasné, prečo stratila body, respektíve nebola vôbec hodnotená za núdzové brzdenie v nízkych rýchlostiach, keď Ford tento systém do testovaného auta sériovo montuje. Samotné Euro NCAP píše, že „dosiahol dobré výsledky v reakciách na iné vozidlá“.

Potom ale uvádza, že „za výkony systému autonómneho núdzového brzdenia pri nízkych rýchlostiach neboli udelené body“. Z akého dôvody? Na to odpoveď nepoznáme.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

zdroj: Euro NCAP