MyKey rieši jednu z hlavných príčin nehôd mladých vodičov – nadmernú rýchlosť. V Európe je príčinou až 30% nehôd s účasťou vodičov a 21 % s účasťou mladých vodičiek. MyKey obmedzí maximálku na 140 km/h, nedovolí vypnúť ESP ani trakčnú kontrolu a mnoho ďalších bezpečnostných systémov.
Technológia Ford MyKey umožní viesť svoje deti v teenagerskom veku k bezpečnejšej i úspornejšej jazde a používaniu bezpečnostných pásov. V kombinácii s pripravenou zmenou zákona o cestnej premávke na Slovensku, podľa ktorej už za volant budú môcť aj 17-roční vodiči je to skvelá správa. Človek sa už diví, prečo takáto funkcia prichádza na trh až teraz, keď moderné autá prešpikované elektronikou už tieto veci mohli ponúkať dobrých 10 rokov. Ale podľa hesla, lepšie neskôr ako vôbec TopSpeed.sk túto aktivitu Fordu plne schvaľuje.
Konfigurovateľné funkcie totiž zahŕňajú obmedzenie maximálky a hlasitosti audiosystému. Zvuk audiosystému je dokonca dovtedy vypnutý, kým nie sú zapnuté bezpečnostné pásy. Ďalej v prípade aktivácie technológie MyKey nie je možné deaktivovať podporné systémy vodiča (teda stabilizačný a protipreklzový systém), bezpečnostné systémy a varovnú signalizáciu.
Ford MyKey ponúka rodičom viac kľudu a pokoja
MyKey prináša rodičom väčšiu kontrolu a 53% z nich tvrdí, že tieto funkcie im dodajú vôľu poskytnúť mladým vodičom väčší prístup k vozidlám. Tento systém sa už v USA úspešne používa. Od budúceho roka sa bude poskytovať v štandardnej výbave kompatibilných vozidiel Ford aj v Európe.
Tiež poskytuje skoršie upozornenie na malé množstvo paliva v nádrži a dá sa naprogramovať tak, aby aktivoval zvukovú signalizáciu pri dosiahnutí nastavených rýchlostných limitov v rozmedzí 70 – 100 km/h.
„MyKey dáva automobilovej bezpečnosti nový rozmer. Poskytuje vodičom štandardnú technológiu, ktorá ich nabáda na bezpečnejšiu jazdu a obmedzuje nebezpečenstvá, ktorým sú vystavovaní, bez ohľadu na vek či skúsenosti,“ povedal Peter Patzelt, systémový architekt pre technológiu MyKey zo spoločnosti Ford. „Predovšetkým technológia MyKey dodá pokoj a istotu rodičom, keď dávajú kľúče od auta svojim deťom.“
Možnosti nastavenia funkcií MyKey sú naozaj bohaté, pozri zoznam nižšie.
Výskum naznačuje, že európski vodiči mladší ako 25 rokov majú štatisticky oproti skúsenejším vodičom až 3x vyššiu pravdepodobnosť stať sa účastníkmi smrteľnej dopravnej nehody. V rokoch 1999 až 2008 zahynulo pri dopravných nehodách v Európe 58 000 osôb vo veku 18 – 24 rokov!
„Neskúsení vodiči sú na cestách zvyčajne vystavovaní najväčšiemu riziku,“ povedal pán Patzelt. „Čím viac toho môžeme urobiť pre nabádanie k bezpečnejšej jazde a obmedzenie nesústredenosti, tým lepšie. S technológiou MyKey môžu rodičia určiť obmedzenia, no zároveň stále poskytnúť deťom voľnosť prameniacu z jazdy na aute.“
MyKey rieši jednu z hlavných príčin nehôd mladých vodičov – nadmernú rýchlosť. Tá je v Európe príčinou až 30% nehôd s účasťou vodičov a 21 percent nehôd s účasťou mladých vodičiek. Technológia MyKey umožňuje obmedziť jeho maximálnu rýchlosť na 140 km/h a nastaviť zvukové a vizuálne upozornenia na rýchlosť pri dosiahnutí nastavených rýchlostných limitov v rozmedzí 70 – 100 km/h. Jednou z najvážnejších obáv rodičov mladých vodičov je prekročenie povolenej rýchlosti – ako najväčšiu obavu ho uvádza 46 percent. Za ním nasleduje telefonovanie s mobilným telefónom počas jazdy (37%) a rozptyľovanie pozornosti ich dieťaťa spolucestujúcimi vo vozidle (35%).
MyKey má nasledujúce funkcie:
- obmedzenie hlasitosti audiosystému,
- zablokovanie možnosti vypnutia ESP,
- zablokovanie možnosti vypnutia upozornenia na nezapnuté bezpečnostné pásy a aktivovanie upozornenia na pásy, ktoré sa nevypne ani po uplynutí určitého časového limitu. Audiosystém je ticho dovtedy, kým bezpečnostné pásy na predných sedadlách nebudú zapnuté,
- aktivovanie skoršieho upozornenia na malé množstvo paliva v nádrži – pri dojazde 120 km,
- zablokovanie možnosti vypnutia systému varovania pred opustením jazdného pruhu (Lane Departure Warning System), ktorý zvukovou a vizuálnou signalizáciou upozorňuje v prípade vybáčania z jazdného pruhu,
- zablokovanie možnosti vypnutia systému na detekciu objektov v mŕtvom uhle (Blind Spot Information System), ktorý monitoruje nebezpečenstvá v mŕtvych uhloch vozidla,
- zablokovanie možnosti vypnutia funkcie včasnej výstrahy (Forward Alert), ktorá zvukovou a vizuálnou signalizáciou upozorňuje vodičov na nebezpečenstvo kolízie,
- zablokovanie možnosti vypnutia systému aktívneho brzdenia v meste (Active City Stop), ktorá pri hroziacej kolízii automaticky zabrzdí vozidlo,