Niekedy v deväťdesiatych rokoch fičalo diaľkové štartovanie. V istom ohľade však dávalo zmysel. Nemálo ľudí si nechalo tento systém dodatočne namontovať do svojho auta preto, že prídavné kúrenie bolo príliš drahé a znamenalo množstvo dodatočných úprav. Nie vždy to ale bolo šťastné riešenie. Pamätám si, ako na sídlisku sused takto štartoval upraveného dvojkového Golfa s výfukom Remus. Pol hodinu bežiaci motor robil parádny rámus, nehovoriac o tom, čo išlo z výfuku, obzvlášť pri studenom štarte.
Ford má niečo podobné v ponuke už dávno, momentálne to ale vyzerá, že chce zájsť ešte ďalej. Nechal si totiž patentovať diaľkové vytáčanie motora. Pripadá vám to normálne, alebo sme len zostarli, keď si myslíme, že to už nie je zaujímavé ani niekde na zraze?
Otázka aktualizácie softwaru
Technická stránka takéhoto zariadenia asi nebude príliš zložitá. Stačí sa nakoniec pozrieť, čo všetko dnes môžete v aute ovládať diaľkovo prostredníctvom kľúča či aplikácie v mobilnom telefóne. Problémom už nie je ani parkovanie či kontrola funkčnosti všetkých systémov, takže vrknutie motorom bude (zjednodušene povedané) pár riadkov kódu.
Otázkou samozrejme je, čo chce týmto systémom Ford povedať, respektíve či ho vôbec pustí do výroby. Mať na niečo patent ešte neznamená, že budem danú vec skutočne vyrábať. Nápad je to ale v každom prípade realizovateľný a nás by celkom zaujímalo, čo si o ňom myslíte. Je to dobrý nápad či nezmysel?
Zdroj: motorauthority