Off-roadu v obľube nemám, nevenujem sa mu a ani sa v ňom nevyznám. Ako však píše zdroj, možný pohľad na zasúvacie koncovky výfuku by mi dával istú mieru logiky. Ak si skutočne chcete v aute užiť aj nejaký ten zvuk motora, s koncovým tlmičom je upravená aj koncovka výfuku. A väčšinou je pekne leštená.
Nechceli by ste tak na nej mať nielen škrabance, ale ak už ste vymenili koncový tlmič, určite by ste ju nechceli mať ani ohnutú či dokonca ju odtrhnúť. Je to totiž posledný diel výfuku, trčí mimo nárazník a aj keď je pravda, že by nemala presahovať koniec karosérie, v teréne sa veľakrát „hrá“ o centimetre.
Bude vás to v teréne vôbec zaujímať?
Ako si Ford predstavuje tento systém, pomerne zrozumiteľne znázorňujú ilustrácie z patentového úradu. Samotná koncovka by sa mala axiálne zasúvať a vysúvať na troch vodiacich tyčkách pomocou elektromotora. Je tu však jedno ale. Ak ste v takom náročnom teréne, že hrozí zachytenie samotnej koncovky o nerovnosti, výfuk bude asi to najmenšie, čo vás bude zaujímať, no nie?
Môžem sa však mýliť a Ford by s touto novinkou skutočne mohol osloviť množstvo off-road milovníkov. Tak či tak, patent stále neznamená aj sériovú výrobu. Budeme preto sledovať, či modrý ovál odloží tento nápad do zásuvky alebo ho časom skutočne zrealizuje.
Zdroj: Motor1