Golf GTI už nie je čo býval
Podľa jeho slov sa pri vývoji nového Focusu ST pozerali na konkurenciu v podobe Hyundai i30 N, Hondy Civic Type R či VW Golf GTI a prišli so záverom, že Focus ST je v otázke ovládateľnosti a výkonnosti jednoznačne pred Golfom GTI. „Áno, pozerali sme sa aj na Golf GTI, no rozhodne to nie je auto, ku ktorému by sme mierili. Chceli sme oveľa ostrejšie a ráznejšie auto ako je Golf GTI a myslím, že sme ho dodali.“ S týmito slovami v podstate možno len súhlasiť, nakoľko Golf GTI už dávno nie je tým ostrým hot hatchom, akým bol kedysi a za konkurenciou výrazne zaostáva. Na druhej strane, Focus ST nás veľmi milo prekvapil a treba uznať, že Ford postavil dobré auto. Čo nám pri ňom však vadilo, bola elektronická ručná brzda.
Focus ST poháňa 2,3-litrový preplňovaný 4-valec, ktorý dodáva výkon 206 kW (280 k) a 420 Nm krútiaceho momentu. Na výber je buď 6-stupňový manuál, ktorý sme aj testovali, alebo 7-stupňový automat, pričom poháňané sú len predné kolesá. Focus ST zároveň disponuje elektronicky ovládaným mechanickým diferenciálom s obmedzeným preklzom. Podľa Meunzingera má najpokročilejšiu kontrolu preklzu, akú môžete v predokolke nájsť. Rozhodnutie, či je lepší súčasný Golf GTI alebo Focus ST, nechám na vás v ankete.
Odpovedalo 124 ľudí
Zdroj: motoring.com.au