“Mal som príležitosť podieľať sa na vývoji vozidla a bol som ohromený dokonalosťou karosérie. Renault Sport odviedol pôsobivú prácu. Bolo mi veľkou cťou jazdiť dnes na legendárnom okruhu v Monaku,” Nico Hülkenberg.
“Myslím si, že na predstavenie nového modelu sme nemohli vybrať vhodnejší a vplyvnejší moment, ako 40. výročie vstupu značky Renault do F1,” povedal šéf Renault Sportu, Patrice Ratti. Okrem toho potvrdil niekoľko informácií, ktoré sme už tušili. Na úplné predstavenie si budeme musieť ešte chvíľu počkať. Megane RS bude mať premiéru 12. septembra na autosalóne vo Frankfurte. Automobilka následne spustí jeho predaj v prvom štvrťroku 2018. Veľkou otázkou bola od začiatku prevodovka. Renault Sport totiž už pred viac ako rokom prezentoval zámer dať novému Meganu RS dvojspojkovú prevodovku EDC. Tá by mala značke pomôcť na trhoch ako Japonsko a Austrália. Otáznik však visel nad manuálnou prevodovkou. Patrice Ratti však dnes definitívne potvrdil, že zákazníci budú mať možnosť výberu a v ponuke Meganu RS zostáva aj manuálna prevodovka. To je rozhodne dobrá správa pre všetkých fanúšikov, ktorí majú skúsenosť s vynikajúcim manuálom v predošlej generácii.
Aký motor bude mať Megane RS pod kapotou, to si zatiaľ automobilka nechala pre seba. Motoristický svet však očakáva, že to bude 2,0 litrový turbom prepĺňaný 4-valec s výkonom okolo 300 k. Poháňať bude prednú nápravu, na ktorej môžeme už tradične očakávať samosvorný diferenciál. Už dávnejšie potvrdenou novinkou je aj riadenie zadnej nápravy 4control.
Zdroj: RenaultSport, carscoops