Trojdverové kupé R17 alebo tiež Renault 17 bol predstavený a uvedený na trh v roku 1971 a mal štylisticky veľmi podobného súrodenca R15 s mierne inou karosériou a slabšími motormi. V priebehu nasledujúcich rokov francúzska automobilka vyrobila presne 94 969 kusov R17, pričom tieto autá boli poháňané štvorvalcovými benzínovými motormi s rôznym objemom pohybujúcim sa okolo 1,6 litra a výkonom od 90 do 108 koní.
Dizajnér Ora Ïto (vlastným menom Ito Morabito navrhoval hodinky značky Swatch či produkty Gorenje) sa nechal pôvodným automobilom využívajúcim techniku Renaultu 12 inšpirovať, ale so starou sedemnástkou nemá po technickej stránke v podstate nič spoločné.
Kým staré kupé zo 70. rokov (mimochodom, nahradilo ho známe Fuego) malo motor vpredu a poháňané predné kolesá, celokarbónová novinka dostala vzadu umiestnený elektromotor s výkonom 270 koní.
Ďalšie technické detaily o konštrukcii Renault síce neprezradil, predpokladá sa ale, že dostal jednotku e-PT-200kW, ktorú by mali Francúzi začať používať v budúcich batériových autách od roku 2027.
Kompletne uhlíkový
Vďaka uhlíkovému kompozitu, z ktorého sú nielen vonkajšie panely, ale dokonca i platforma, sa konštruktérom podarilo udržať pohotovostnú hmotnosť na hranici 1400 kg. Pravdou ale je, že netušíme, akú veľkú batériu koncept dostal, respektíve aká je jej kapacita a váha.
Zaujímavé je, že štúdia R17 v sebe nezaprie istú podobnosť s konceptmi Hyundai N Vision 74 či Opel Manta, ktoré sa tiež vzhliadli v origináloch zo 70. rokov. Nová 17 je však v porovnaní s benzínovým kupé o 170 mm širšia a namiesto kruhových svetiel dostala modernú diódovú optiku v tvare úzkych štrbín.
Ešte viac retro je interiér. Nájdete v ňom minimalistickú palubnú dosku tvorenú jednoduchými štvorcovými digitálnymi prístrojmi, ale tiež látkové čalúnenie kombinujúce hnedé a béžové odtiene.
Elektrický restomod R17 x Ora Ïto nepoputuje okamžite do továrenského múzea. Ak vás zaujal, naživo si ho budete môcť pozrieť od 14. do 20. októbra v rámci pripravovaného parížskeho autosalóna.
zdroj: Renault