FFZERO1 poháňajú 4 elektromotory s celkovým výkonom cez 1 000 koní. Stovku by mal zvládnuť pod 3 s. Čo je však dôležitejšie, stojí na rovnakej platforme, akú dostanú aj reálne produkčné autá Faraday Future.
Koncept je totiž postavený na platforme, ktorú si v FF interne nazvali Variable Platform Architecture (VPA). Podstatné však je, že na tejto platforme budú postavené všetky budúce reálne typy, ktoré automobilka v najbližšom čase predstaví. Opäť tu môžeme nájsť paralelu s Teslou. Aj v tomto prípade má platforma schému skateboardovej dosky, na ktorej bude postavená karoséria. Predné a zadné zavesenie kolies zostane rovnaké, no tvorcovia môžu pre jednotlivé typy meniť strednú časť podlahy auta, v ktorej sú celkom logicky umiestnené batérie. Sú totiž v najnižšom mieste medzi nápravami, čo pomôže vyváženiu auta. Batérie navyše tvoria reťazce malých batérií, čo umožňuje konštruktérom meniť nielen rázvor náprav, ale aj kapacitu batérií. Rovnako môžu meniť dĺžku deformačných zón vpredu a vzadu. Podstatnejšie však je, že platforma umožňuje meniť aj koncepcie pohonu, To znamená, že tvorcovia môžu použiť jeden, dva, alebo tri elektromotory bez akýchkoľvek úprav. S dodatočnými úpravami môžu dokonca niektoré modely FF poháňať až 4 elektromotory. Výsledné auto tak môže mať pohon jednej, či oboch náprav. Automobilka chce navyše vynikať nadpriemernou a nebadateľnou konektivitou a jej autá budú podľa oficiálnych vyjadrení pripravené na autonómne jazdenie.
4 elektromotory s viac než 1 000 koňmi
Koncept FFZERO1 poháňajú 4 elektromotory s celkovým výkonom cez 1 000 koní. Auto by malo zrýchliť na 100 km/h za menej ako 3 s a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 322 km/h. Štúdia má karosériu z kompozitu z uhlíkových vlákien a optimalizovanú aerodynamiku vďaka "aerodynamickým tunelom" po bokoch karosérie, ktoré okrem zníženia odporu vzduchu zabezpečujú aj chladenie batérií. Koncept športového auta je určený iba pre jedného pasažiera a teda len vodiča. Ten sedí v sedadle inšpirovanom výskumom NASA, ktoré je naklonené o 45° dozadu. Malo by to povzbudiť cirkuláciu krvi a udržať vodiča v pohodlnej "bezváhovej" pozícii. K autu patrí aj prilba, ktorá prináša vodičovi okrem podpory krku aj prívod kyslíku a vody. Nuž, nie som si istý, či je to ideálna pozícia na šoférovanie, no auto by malo byť schopné autonómnej jazdy, čo túto polohu vysvetľuje. Každopádne, koncept FFZERO1 by sa mohol zdať sklamaním. Najmä pre tých, ktorí sa tešili na auto, ktoré by sme v blízkej budúcnosti mohli vidieť aj v produkcii. No na druhej strane je to presne to, čo automobilka potrebuje. Štúdia, ktorá upútala pozornosť a ukázala technický potenciál značky v podobe platformy, na ktorej budú stáť aj reálne produkčné autá.