Géčko bolo aj v Austrálii.
Celé dobrodružstvo odštartovalo v roku 1988, kedy päťdesiatročný Gunther opustil svoju prácu v Lufthanse a vydal sa so svojou treťou ženou na cesty. Pôvodne plánovali prejsť s novým Mercedesom len Afriku. Začiatky cestovania neboli nepretržité. Dvojica sa často vracala na pár mesiacov do Nemecka. Manželka však tento nápor nevydržala a rozviedli sa. Následne si dobrodruh našiel novú priateľku a neskoršiu manželku Christine. S oboma ženami (nie naraz samozrejme) Gunther prešiel takmer všetky krajiny čierneho kontinentu.
V roku 1995 Otto, Gunther a Christine nastúpili na loď smerujúcu do Južnej Ameriky. Navštívili spolu všetky štáty ležiace južne od Amazonky. V roku 1998 géčko dosiahlo 200 tisíc km. Cesta pokračovala strednou časťou Ameriky, USA a Kanadou. Následne spolu z Alijašky zamierili do Austrálie, po ktorej nasledovala Ázia.
500 tisíc kilometrov zasvietilo na tachometri v Kazakstane. Po Sýrii, Afganistane a Turecku si trojica odbehla do Karibiku vrátane Kuby. Po absolvovaní týchto ciest prišli do Európy, kde prešli všetky štáty. Príbeh sa však z ľudského hľadiska zamotal v roku 2003, kedy Christine diagnostikovali rakovinu, ktorej v roku 2010 podľahla. Dva týždne pred smrťou sa pár stihol vziať. Gunther svojej štvrtej žene sľúbil, že cestu okolo sveta dokončí. Po jej smrti sa vybral do Číny, Kambodže, Vietnamu a Severnej Kórei, kde mohol počítať aj s podporou samotného Mercedesu.
Počas celej cesty vozidlo údajne nemalo žiadnu vážnejšiu poruchu. Motor je pôvodný a vydržal takmer 900 tisíc km jazdy po najrôznejších krajinách sveta.
Gunther ukončil svoju cestu v Berlíne.
Spoločnosť Mercedes dokonca presvedčila poisťovňu Axa, aby géčku dala komplexné celosvetové poistenie. Rovnako Gunthera dostala aj do Vietnamu, kde za bežných podmienok šoférovať auto nemožno. Jedine ak si návštevník spraví miestny vodičák.
Majiteľ auta a cestovateľ v jednej osobe tvrdí, že na takmer 900 tisíc kilometrovej ceste mal minimum porúch. Napriek tomu na streche nosil hliníkový box so 400 náhradnými dielmi. V rámci zásadnejších opráv motora agregát absolvoval len výmenu tesnenia pod hlavou. Najzložitejšia bola výmena ložiska v Andách vo výške 5000 m.n.m. Mercedes však postihla aj nehoda. Odohrala sa v Madagaskare a géčko muselo po nej absolvovať výmenu celej karosérie, pretože skončilo v priekope pri ceste. K spoľahlivosti určite však prispelo aj to, že cestovateľ podľa svojho tvrdenia nikdy neprekročil rýchlosť 80 km/h.
Celá cesta údajne vyšla na 450 tisíc eur. Otto a Gunther prebrodili viac ako 200 riek a trajekt alebo loď použili vyše stokrát. Počas 26 ročnej cesty dosiahla priemerná spotreba 12 litrov nafty na 100 km.
Samotný Mercedes je na svoj cestovateľský výtvor hrdý. Práve kvôli tomu skončí v múzeu nachádzajúcom sa v Stuttgarte. 76 ročný cestovateľ sa chce venovať renovácii veteránov.
Zdroj: worldcarfans.com
Prečítajte si aj: Preteky vrakov sa zastavili v Nitre
Gunther navštívil aj Vietnam alebo Severnú Kóreu.