Na stánku Geely v rámci výstavy Automechanika Frankfurt sú tri modely - luxusné 4-dverové EV kupé Geely E8, crosover Geely EX5 a malé mestské auto len pred týždňom predstavené v Číne. Ďalšie tri modely viac vpravo sú značky Zeekr, ktorá pratrí medzi prémiové a top modely nie len na domácom trhu.
Čínania začínajú robiť autá s celosvetovou homologáciou
Victor Yang, senior viceprezident skupiny Geely Holding Group, na autosalóne uviedol: „EX5 bol vytvorený s cieľom stať sa lídrom v najkonkurenčnejšom segmente. Ponúka viac priestoru, lepšiu dynamiku jazdy a vylepšený zážitok z jazdy."
EX5 je postavený na novej architektúre GEA, ktorá vyniká priestorovou efektívnosťou a štrukturálnou integritou. Táto architektúra nielenže podporuje viacenergetické rozloženia, ale je pripravená pre obojstranné riadenie, aby splnila zámer predávať tento crossover na väčšine dôležitých trhoch sveta z ktorých sú mnohé s ľavostrannou premávkou, teda s volantom vodiča umiestneným na pravej strane.
Geely EX5 má veľmi typické rozmery áut strednej veľkosti crossoverov. Jeho dĺžka je necelých 4,7, šírka 1,92 a výška 1,76 metra. Zaujímavý je rázvor náprav až 2,75 m.
Skvelá aerodynamika vznikala na dvoch kontinentoch
Geely EX5 sa môže pochváliť dynamickým a na čínske autá trochu konzervatívnym exteriérovým dizajnom, práve preto, aby auto vyhovovalo vkusu nie len v Európe, ale aj Austrálii a Novom Zélande. Bacuľaté auto s čistými líniami dosahuje špičkový koeficient odporu vzduchu 0,269 to nie len vďaka menším medzerám medzi dielcami karosérie, ale aj plne ledkovými svetlami vpredu a vzadu. Nie len dizajn karosérie, ale celá koncepcia a konštrukcia vznikala na základe úsilia globálnych dizajnových centier Geely v Göteborgu, Šanghaji, Coventry a v Miláne.
Zatiaľ žiaľ len ako predokolka, tu je dôraz na priestor
Geely EX5 je elektrický crossover s hnacím agregátom umiestneným pod prednou kapotou, aby ponúklo čo najväčší vnútorný priestor nie len posádke, ale aj v kufri. Predstavený model teda ponúka pohon predných kolies. Pod prednou kapotou je elektromotor s max. výkonom 160 kW (218 k) a 320 Nm. Na stovku má auto zrýchliť za menej než 8 sekúnd, maximálna rýchlosť má byť 160 km/h. Vďaka modernej 53 kWh batérii má byť auto podľa WLTP schopné prejsť 430 km, čo znamená, že kombinovaná spotreba má byť cca 12 kWh/100 km.
Geely EX5 má vkusný, tiež skôr konzervatívny interiér charakterizovaný minimalistickou filozofiou dizajnu a pohodlnými materiálmi. Priestranná kabína je vylepšená flexibilnými sedacími možnosťami a konceptom úložného priestoru „Half More“, ktorý poskytuje až o 50 % viac úložnej kapacity než je priemerná úroveň v odvetví. Aby sa zvýšil zážitok z jazdy, EX5 je vybavený systémom FLYME Auto a FLYME SOUND, ktoré poskytujú bezproblémovú konektivitu a plný zvukový zážitok.
Inovatívne riešenie akumulátora Short Blade
Ako dôkaz automobilovej inovácie je EX5 vybavený najnovšou batériou Short Blade. Tá vraj ponúka výnimočnú bezpečnosť a trvanlivosť, prešla prísnymi testami za rôznych extrémnych podmienok. V kombinácii s inteligentným elektrickým pohonom 11 v 1, ktorý poskytuje bezkonkurenčný výkon. Geely EX5 má pre elektrické vozidlá kategórie nastaviť nový štandard.
Na ceny sa ešte nepýtajte
V Číne sa toto auto predáva v rozmedzí 19 - 23 tisíc eur. Keďže na Európskych trhoch sa má objaviť koncom roka 2024 a na Slovensku podľa všetkého v prvom kvartáli 2025, hovoriť o cenách či presnejších výbavách je ešte aj pre fabriku, nie to ešte pre dovozcu na Slovensko priskoro. Keď v tejto veci bude čokoľvek nové, ozveme sa.