Letmo vyzerá ako naboptnaná A4ka. Ale len vyzerá... Aj za tento dojem malého auta tejto lode patrí dizajnérom obdiv.
Mám rád a obdivujem i spomínané konkurenčne typy, ale pre iné dôvody. A dizajn ani dojem medzi nimi nie, žiaľ nie sú. Všetky tri značky si to u mňa v tomto smere naštrbili buď prehnanými tvarovými pokusmi, alebo stratou identity. Jaguar XJ dlho odolával, no nedávno sa pridal k väčšine a nezachoval štýl ani tvár. Ale to je vlastne dobre. Asi by bolo veľmi nudné, kebyšli všetky limuzíny v nalinkovaných smeroch.
Napriek celohliníkovej karosérii, ktorá je o 40% ľahšia než by bola oceľová verzia A8 je novinka 4,2 TDi pre veľkú výbavu až o 120 kg ťažšia než BMW 740d.
Každá ďalšia generácia A8 má športovejšie črty i ambície. A to napriek kontrastnej snahe byť ešte viac úsporná a efektívnejšia. Práve typ A8 má totiž už 2 desaťročia za úlohu meniť dlhodobý reklamný slogan - Náskok vďaka technike - v skutočnosť. Nové veľké audi má teda znova ASF - hliníkový priestorový rám, výkonné vznetové motory a kompletné LED svetlá, 8-stupňovú prevodovku tiptronic. Nová loď z Ingostadtu je znova dlhšia, širšia a nižšia než predchodca.
Kompletná hliníková karoséria (ľahšia o 40% ako oceľová) v kombinácii s moderným 3,0 l TDi V6 dávajú výsledok len 6 l spotrebu na 100 km, čo je najnižšia hodnota v triede luxusných limuzín. Táto verzia príde do predaja aj s pohonom predných kolies a výkonom 150 kW (204 k). Výkonnejšia verzia 3,0 TDi s pohonom quattro má 184 kW (250 k). Prvú vlnu ofenzivy na konkurenciu však urobia verzie A8 4,2 FSI -
273kW (372 k) a 4,2 TDi s 258 kW (350 k), ktorá je aktuálne najrýchlejšou verziou. Všetky motory majú nižšiu spotrebu, napriek tomu, že majú i viac sily. Tu teda tiež prestáva platiť, že veľa koní je treba veľa krmiť. Znižovanie spotreby sa podarilo vďaka rekuperácii kinetickej energie a inteligentnému teplotnému manažmentu motora a nižšiemu odporu vzduchu vďaka koeficientu len 0,26.
Túto elegantnú mašinu nájdete v predaji po novom roku. Audi tvrdí, že A8 je najšportovejšia limo na trhu. To nie len vďaka vyváženému rozloženiu hmotnosti, ale hlavne vďaka veľmi vylepšeným jazdným vlastnostiam aktívnemu samozávernému diferenciálu schopnému rozdeľovať hnaciu silu medzi kolesá zadnej nápravy - známu z modelu S4/S5. Zaujímavý je tiež systém aktívneho pruženia Audi drive select s pneumatickým pružením a systém aktívneho riadenia.