General Motors a PSA Peugeot Citroën štartujú tesnú spoluprácu, avšak naďalej to budú na poli predajov nových áut konkurenti
Zaujímavé je ale aj pozadie tejto transakcie - PSA Peugeot Citroën navýši svoj kapitál o približne 1 miliardu EUR a na oplátku General Motors kúpi približne 7% akcií francúzskej "bratskej" spoločnosti PSA Peugeot Citroën. Táto spolupráca má pre GM priniesť viacej konkurencieschopnosti v Európe a pre PSA zasa mimo nej. Spolupráca sa bude odohrávať aj na poli logistiky. Odhadovaný prínos tohto kroku za spoločnou svetlou budúcnosťou je cca 2 miliardy USD ročne po dobu 5 rokov.
Na začiatku sa obe automobilky sústredia najmä na spoluprácu pri malých autách, MPV a crossoveroch (alias malé SUV). Toto zdieľané know-how môžu začať aplikovať takmer okamžite. Avšal prvé, úplne nanovo vyvynité spoločné dieťa sa očakáva až v roku 2016.
General motors vlastní značky Chevrolet, Cadillac, Baojun, Buick, GMC, Holden, Isuzu, Daewoo, Jiefang, Opel, Vauxhall a Wuling. Tie vyrába vo viac ako 30tich krajinách sveta. PSA Peugeot Citroën pozostáva, áno, hádate správne zo značiek Peugeot a Citroën a vlani predalo viac ako 3,5 milióna vozidiel (42% mimo Európy).