Rozmery 9-rýchlostného automatu sú podobné ako pri staršej 6-stupňovej skrini, ktorú novinka nahrádza. Radenie má byť, samozrejme, rýchlejšie a plynulejšie.
Nová skriňa 9T50 s hydrodynamickým meničom od GM je určená pre vozidlá s priečne uloženým motorom. Prvé auto, ktoré ju dostane je Chevrolet Malibu. Značka však oficiálne z európskeho trhu odišla. Nás preto bude zaujímať jej budúcnosť vo vozidlách Opel. Do konca roku 2017 sa má objaviť v desiatich vozidlách koncernu. Rozmery 9-rýchlostného automatu sú podobné ako pri staršej 6-stupňovej skrini, ktorú novinka nahrádza. Radenie má byť, samozrejme, rýchlejšie a plynulejšie.
Viac stupňov má priniesť vyššiu efektivitu motora, teda nižšiu spotrebu. „Všetko okolo nového 9-stupňového automatu je navrhnuté tak, aby došlo k maximalizácii benefitov pre zákazníka. Ponúkne nižšiu spotrebu v meste a na diaľnici, všetko so svetovou kultivovanosťou, ktorá robí jazdu tichou a hladkou,“ hovorí marketingový šéf Chevroletu, Steve Majoros.
General Motors tvrdí, že novú prevodovku navrhli špeciálne pre spoluprácu so štart/stop systémom. Prvý stupeň je tiež výrazne krátky (prevodový pomer 4,69). V prípade použitia v SUV tak môže prísť vhod pri jazde v teréne.
Sprevodovanie automatu 9T50
Stupeň | Prevodový pomer |
1. |
4.69 |
2. |
3.31 |
3. |
3.01 |
4. |
2.45 |
5. |
1.92 |
6. |
1.45 |
7. |
1.00 |
8. |
0.75 |
9. |
0.62 |
R |
2.96 |