Na prelome novembra a decembra zverejnila mladá juhokórejská značka Genesis prvé oficiálne fotografie svojej vlajkovej lode G90. Jej druhá generácia dostala odvážne krivky navrhnuté podľa špecifického dizajnového jazyka značky, pri prvotnom odhalení o sebe ale neprezradila takmer nič. Ďalšie informácie sme sa dozvedeli v týchto dňoch.
Vyhotovenie LWB má celkovo 5 465 milimetrov
Nová limuzína príde v dvoch dĺžkach, ktoré od seba delí 19 centimetrov. To bolo jediné číslo zverejnené pred dvomi týždňami. Teraz sú už známe aj ďalšie technické parametre, ako je šírka 1 930 mm či výška 1 490 mm. Tieto rozmery platia pre obe karosérie.
Už kratší model G90 meria v pozdĺžnom smere 5 275 mm a osi jeho náprav sú od seba vzdialené 3 180 milimetrov. Veľkosťou je tak zhruba na úrovni predĺžených verzii nemeckých súperov. Vyhotovenie LWB disponuje rázvorom s dĺžkou 3 370 mm a celkovo má 5 465 mm, môže sa teda porovnávať napríklad s triedou S nesúcou emblémy Maybach.
Na čerstvých obrázkoch ukázal Genesis aj superluxusný interiér, ktorý má na rozdiel od zovňajšku pomerne konzervatívne tvary a viacero oblín. V prednej časti zaujme dvojramenný volant, trio veľkých displejov patriacich prístrojovému panelu, infotainmentu a modulu klimatizácie či otočný volič prevodovky.
Zverejnené fotografie ukazujú zadnú časť verzie LWB, ktorá obsahuje dve samostatné kreslá s výsuvnými opierkami nôh. Medzi nimi je mohutný tunel obsahujúci okrem iného 8-palcový dotykový panel. Pasažieri majú okrem toho k dispozícii dve obrazovky s uhlopriečkou 10,2 palca, ktoré sú umiestnené na chrbtoch predných sedadiel.
Robotizované dvere a štartovanie odtlačkom prsta
Asi nikoho neprekvapí prítomnosť masážnych sedadiel, ktoré pri prekročení rýchlosti 130 km/h alebo zvolení režimu Sport sa nafúknu bočnice pre lepšiu oporu tela. Otvorenie dverí ich zase vyfúkne na uľahčenie nastupovania a vystupovania. Mimochodom, dvere sú robotizované a možno ich zatvárať aj pomocou tlačidla či automaticky pri stlačení brzdového pedála vodičom. Ten môže vozidlo naštartovať aj odtlačkom prsta.
Samozrejmosťou sú špičkové materiály, pri ktorých automobilka vyzdvihuje aj environmentálny rozmer. Napríklad obklady imitujúce drevo sú vyrobené z recyklovaných novín. V dnešnej situácii neprekvapí pokročilý filter klimatizácie, kórejská firma však siahla aj po antibakteriálnych povrchoch a schránke v lakťovej opierke sterilizovanej UV svetlom.
Ponukou vybavenia sa Genesis G90 snaží vyrovnať tým najlepším. Preto v ňom nechýba ani palubná voňavka či ozvučenie Bang & Olufsen s až 23 reproduktormi, ktoré si možno dobre vychutnať aj vďaka laminovaným sklám a systému aktívneho potláčania hluku. Nechýba náladové osvetlenie, digitálny kľúč a množstvo bezpečnostného vybavenia.
Dve verzie prepĺňaného 3,5-litrového šesťvalca
Jednotlivé varianty modelu G90 sa nebudú líšiť iba karosériou či interiérom, ale tiež pohonným reťazcom. Klasický sedan bude disponovať prepĺňaným vidlicovým šesťvalcom so zdvihovým objemom 3,5 litra. Motor dosiahne najvyšší výkon 279 kW (380 k) a krútiaci moment 530 Nm, pričom túto silu bude spracúvať osemstupňová automatická prevodovka. Zákazníci si budú môcť vyberať medzi pohonom zadných a všetkých štyroch kolies.
Genesis G90 LWB dostane štvorkolku štandardne, to ale nie je všetko. Pod kapotou predĺženej verzie sa objaví šesťvalec vybavený turbodúchadlom i elektrickým kompresorom využívajúcim 48-voltovú architektúru. Jeho úlohou je zlepšiť odozvu agregátu. Zatiaľ sme sa nedozvedeli, aké má tento variant parametre.
Najluxusnejšie vozidlo z dielne koncernu Hyundai disponuje adaptívnym vzduchovým pružením, ktoré sa charakterom prispôsobuje ceste. Tú sleduje pomocou kamery. Ak zaregistruje veľkú nerovnosti, už 100 metrov pred jej prejazdom zdvihne prednú časť o 10 mm a pripraví pruženie. Počas jazdy na zlej ceste limuzína kompletne stúpne o 25 milimetrov.
Súčasťou technického vybavenia je tiež riadenie zadnej nápravy. Ako je už dnes zvykom, funguje v dvoch režimoch. Pri nízkych rýchlostiach sa zadné kolesá natočia opačne ako predné. Najviac ide o štyri stupne, kým v prípade vyššieho tempa idú kolesá súhlasne s prednými do maxima dvoch stupňov.
Na európske trhy sa model G90 nechystá
Genesis G90 ponúkne popri dvoch dĺžkach dovedná tucet odtieňov odtieňov laku a päť farebných kombinácii v interiéri. Predĺžená verzia bude odlíšená aj dizajnovo, má modifikované nárazníky s väčším podielom chrómu a špecifické 20-palcové kolesá.
Aký bude medzi jednotlivými variantmi cenový rozdiel? To zatiaľ nevieme, k peniazom sa prémiová dcéra koncernu Hyundai nevyjadrilo. Známy nie je ani dátum štartu predaja. Už dnes však vieme, že na európske trhy sa model G90 nechystá. Ľudia túžiaci po originálnej kórejskej limuzíne však stále majú možnosť rozhodnúť sa pre individuálny import.