Genesis, teda dnes už samostatná luxusná značka koncernu Hyundai, ďalej rúbe do najvyšších poschodí automobilovej hierarchie. Najnovšie Kórejci túžia po skalpoch britskej klasiky, ako je Range Rover a Land Rover, ale zákazníkov chcú kradnúť tiež najznámejším terénnym luxusným autám od Toyoty a Lexusu.

Cestičku k tejto klientele má prešliapať X Gran Equator, koncept luxusného offroadu, ktorý Genesis už o pár dní vystaví pod svetelnými rampami newyorského medzinárodného autosalónu.

Ďalšia multi-energetická platforma

Na konkrétne technické parametre je v tejto chvíli priskoro a ani Genesis (minimálne teda pred začiatkom výstavy) neprezradil žiadne konštrukčné detaily. Z dostupných zákulisných informácií ale vieme, že platforma pre produkčný model X Gran Equatoru bude schopná poskytnúť miesto viacerým typom pohonu.

Opäť teda ide o takzvané multi-energetické šasi, ktoré je podobné základom čisto elektrickej EV9, ale novinka bude schopná poskytnúť priestor nielen elektromotorom. V hre sú hybridy, batériový pohon so spaľovacou jednotkou slúžiacou k predĺženiu dojazdu, naopak vodíkový pohon Donckerwolke vylúčil.

Ako starý Range Rover, len s génmi Genesisu

Zaujímavé tiež je, že Genesis nechcel vytvoriť hranatý stroj pripomínajúci Mercedes triedy G. „Géčko by sme nepostavili, pretože ide o jednoznačný model pevne zakotvený v tradícii Mercedesu,“ hovorí šéfdizajnér značky a dodáva...

„Postavili by sme niečo ako starú verziu Range Roveru či Jeepu, ale do auta by sme preniesli kompletnú DNA našej značky, teda luxus a pohostinnosť. Je to skrátka mix terénnych schopností, výkonu v teréne a noblesy,“ dodáva Luc Donckerwolke, 59-ročný Belgičan, ktorý je podpísaný pod autami ako Škoda Fabia I a Octavia I, Audi A2, R8, Lamborghini Diablo, Murciélago, Gallardo a mnohými ďalšími známymi modelmi. „Samozrejme DNA Jeepu či Range Roveru nemáme. Sme iná značka, takže X Gran Equator má gény Genesisu.“

Ide to aj bez veľkých displejov

Veľmi zaujímavý je potom pohľad do interiéru. Návrhári z neho kompletne odstránili veľké displeje a namiesto dotykového ovládania použili klasické veľké fyzické tlačidlá. Samozrejme obrazovky tu nájdete, ale tvária sa ako klasické kruhové budíky a podľa potreby v nich môžete nechať zobraziť navigačnú mapu či iné bežné údaje.

Masívne madlá na mohutnom stredovom tuneli pre cestujúcich vpredu i vzadu sú náznakom, že Genesis myslí využitie v teréne vážne. Podčiarkujú to nakoniec aj zosilnené 24-palcové disky typu beadlock so spevnenými bočnicami a pochopiteľne i robustné terénne pneumatiky.

Luc Donckerwolke o Genesise X Gran Equator hovorí, že je to len koncept, naznačil ale, že auto mieri do výroby. Žiadny termín síce neoznámil, ale navrhol, že vývoj novinky potrvá tri roky, takže na cestách by mohla byť buď roku 2028 alebo najneskôr 2029.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

zdroj: Genesis