Maserati vyradí z ponuky Ghibli a tento model už nedostane nástupcu. Teda, presnejšie povedané, nedostane priameho následníka. Ako uvádza austrálsky Drive, ktorý sa pustil do debaty so šéfom tamojšieho zastúpenia, Grantom Barlingom, Ghibli i súčasné Quattroporte bude v roku 2025 nahradené jedným jediným menším autom, ktoré si ponechá meno vlajkovej lode.
Automobilka tým reaguje na znižujúci sa dopyt po sedanoch v prospech SUV, zároveň tým ale tiež priznáva, že mať dve vizuálne i veľkosťou veľmi podobne autá, navyše s technikou, ktorá sa z väčšej časti prekrýva, nie je ten najlepší nápad.
Aj preto sa obe limuzíny zlúčia do jednej a zaujímavé pritom je, že rozmery budúcej náhrady budú skôr na úrovni Ghibli, ale Maserati jej dá meno Quattroporte.
Trochu smutné je, že spoločne s oboma vozidlami sa odporučí i vrcholný dvakrát preplňovaný osemvalec s objemom 3,9 litra od Ferrari a je prakticky stopercentne isté, že nástupca ponúkne elektrický pohon. Momentálne akurát nie je jasné, či siedma generácia Quattroporte bude čisto na baterky, alebo to bude len alternatíva ku klasickým spaľovacím motorom.
V8 skončí v Maserati v roku 2024, do konca dekády majú byť všetky modely už len elektrické.
„V dlhodobom horizonte bude Ghibli nahradené modelom Quattroporte,“ potvrdil austrálskym kolegom Grant Barling. „Skončí v roku 2024, prestaneme vyrábať motor V8 a plán je taký, že Quattroporte bude o niečo menšie. Jednoducho veľkosťou Ghibli, ale s názvom Quattroporte.“
Maserati uznáva, že sa zákazníci presúvajú k crossoverom a SUV, preto si Taliani ponechajú menšie Grecale i väčšie Levante, ktoré by malo v novej generácii (2025) tiež presedlať na batériový pohon. „Ak mám byť úprimný, segment (veľkých športových limuzín veľkosti Ghibli – pozn. red.) sa dosť zmenšil. Náš podiel na trhu síce stúpol, ale celkové predajné čísla klesli. A ešte viac sa prepadli v triede, kde máme Quattroporte. Sedany to budú mať skutočne ťažké,“ dodáva šéf austrálskeho zastúpenia značky.
zdroj: Drive