Mali by byť európski producenti ambíciou koncernu GM opäť predávať v Európe znepokojení? Podľa toho, čo tu General Motors napáchal naposledy, možno ani nie. Americký koncern sa svojho času stal obeťou svojej veľkosti a príliš nízkej flexibility na rýchlo sa meniacom európskom trhu. Obrovský kolos bol skrátka príliš nemotorný na to, aby sa rýchlo prispôsobil zmenám a ponúkol produkty, ktoré by držali krok s miestnou konkurenciou. Mnohí mu dodnes nevedia odpustiť ani likvidáciu tradičnej švédskej automobilky Saab. Vedenie koncernu GM to vidí inak a dostalo chuť zaútočiť na trhy EÚ znova.
Elektrická ofenzíva
„Pred piatimi rokmi sme predali divíziu Opel a dnes môžem zodpovedne prehlásiť, že nemáme výčitky svedomia, pretože sme sa zbavili výroby áut so spaľovacími motormi. To nám však prináša novú príležitosť rastu, kedy môžeme do Európy vstúpiť ako významný hráč na poli elektrických áut,“ komentuje nové plány koncernu GM jeho aktuálna šéfka, Mary Barra. Vedenie koncernu údajne vidí obrovskú šancu presadiť sa na európskych trhoch pomocou elektrických áut, ktorým patrí budúcnosť. GM vidí potenciál aj v oficiálnom importe elektrického SUV GMC Hummer, na ktorého meno ešte Európania nezabudli. Tentoraz však nejde o naftového mastodonta, ale pokrokový elektromobil schopný konkurovať aj pripravovanej Tesle, či iným výrobcom podobných vozidiel. Aké značky by chcel koncern do Európy oficiálne dovážať, zatiaľ neprezradil, vieme len toľko, že pôjde výlučne o elektromobily a v budúcnosti aj o autonómne vozidlá. Zatiaľ to všetko znie skôr ako „vzdušné zámky“, faktom však je, že v GM to asi myslia vážne, pretože už vymenovali aj šéfa zodpovedného pre predaj v Európe. Je ním bývalý člen predstavenstva značky Cadillac, Mahmoud Samara. Európska centrála GM by mala sídliť vo Švajčiarsku. Kedy presne GM so svojím „vylodením v Európe“ reálne začne, nie je v tejto chvíli jasné.