Nissan GT-R R35 predstavili na autosalóne Tokyio v roku 2007

Pôvodne bol vybavený 3,8-litrovým twin-turbom V6 s výkonom 353 kW (480 koní) a 430 Nm. Ceny začínali na úrovni približne 78 000 dolárov. Počas dlhej kariéry kupé viackrát aktualizovali. Posledné verzie dosahovali až 420 kW (570 koní) v prípade základného modelu a 441 kW (600 koní) vo verzii Nismo.

Úspechy a odkaz

Generácia R35 bola úspešná nielen komerčne, ale bodovala tiež v rámci motoristického športu. Získala tituly v sériách GT1, Super GT a GT3. Výkony na Nürburgringu boli pozoruhodné. Za zmienku stojí rok 2013, keď Godzilla zvládla známy nemecký okruh o 6 sekúnd rýchlejšie ako Ferrari Enzo. GT-R sa tiež objavilo v populárnej filmovej sérii Fast and Furious, čo mu zvýšilo popularitu.

Prezývka Godzilla má staršie korene

Meno Godzilla sa stalo neodmysliteľnou súčasťou identity Nissanu GT-R. Pôvodne ho použil austrálsky časopis Wheels v roku 1989, ktorý odkazoval na Skyline GT-R (R32). Vyslúžil si ho vďaka dominanci v austrálskom šampionáte cestovných automobilov, kde GT-R dosiahlo množstvo víťazstiev a stalo sa jeho neodmysliteľnou súčasťou. Technika a výkony modelu, vrátane pokročilého systému pohonu všetkých kolies, boli v tej dobe jedinečné. Samozrejme, prezývka Godzilla odkazovala na japonskú filmovú ikonu, ktorá symbolizovala pôvod i status monštra vo svete áut.

Prečo končí?

Nissan GT-R R35 končí z viacerých dôvodov. V prvom rade kvôli veku. Ale môže za to tiež tlak nových regulačných noriem, ktoré sa stávajú stále prísnejšími a bolo by príliš drahé prepracovávať GT-R tak, aby ich plnil. Nissan však berie do úvahy tiež zmeny v automobilovom priemysle, teda hlavne tie, ktoré smerujú k elektrifikácii. Chce sa sústrediť hlavne na batériové elektromobily, nemôžeme však ignorovať fakt, že aktuálne je vo vážnych finančných problémoch a jeho budúcnosť je ohrozená.

Dorazí nové GT-R?

Nissan predvlani predstavil koncept Hyper Force, ktorý by mohol byť predzvesťou elektrického alebo elektrifikovaného nástupcu GT-R. Ako sme však naznačili vyššie, automobilka musí najprv vyriešiť závažnejšie problémy, aby vôbec mohla myslieť aspoň na nejakú budúcnosť. Aj preto hľadá strategického partnera, ale jednania s Hondou zatiaľ nedopadli.

Koniec GT-R R35 je tak trochu symbolom zmien v automobilovom priemysle. Musíme len dúfať, že rovnako nedopadne aj Nissan. Že sa pozbiera a časom bude schopný vyvinúť nástupcu. V každom prípade R35 ostane v pamäti ako jeden z najvýznamnejších modelov v histórii značky.

 

Nissan GT-R patrí k absolútne najlepším japonským športovým automobilom.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov
POVAŽUJETE NISSAN GT-R R35 ZA NAJLEPŠIE JAPONSKÉ AUTO?
  • GT-R je najlepšie japonské športové auto ( 50% )

     

  • Japonci sú králi športových áut ( 25% )

     

  • Japonské športiaky sú dobré, ale nie najlepšie ( 25% )

     

  • Každý dobrý športiak je vítaný ( 0% )

     

  • Japonci by sa mali venovať iným typom áut ( 0% )

     

Odpovedalo 8 ľudí