Evolúcia pre elektromobily
U prototypu pneu "EfficientGrip Performance s Electric Drive technológiou" postupovali optimalizáciou vlastností gumy. Tie majú vyhovieť elektromobilom a ich charakteru. Vieme, že elektromotor poskytuje konštantný vysoký krútiaci moment od prvej otáčky.
Majú tiež predlžiť dojazd a šetriť tak cennú energiu a tiež poskytnúť vysokú mieru akustickej pohody na palube. Navyše, batérie zvyšujú hmotnosť, a tak pri návrhu pneu rátali aj s vyššou celkovou hmotnosťou elektromobilov.
Prototyp špeci gumy má menšie a užšie zárezy pre väčší podiel plochy dezénu na asfalte. Výsledkom je pneumatika s lepšou schopnosťou zvládať nával krútiaceho momentu. Určite si vravíte, ako zmenšené lamely ovplyvnia jazdu na vode. GY hovorí, že riešenie nemá negatívny vplyv na jazdné vlastnosti na mokrej vozovke.
Šité na mieru
Kvôli spomínanej hmotnosti elektromobilov majú pneumatiky vystužené bočnice. Výskum značky dokazuje, že bežné pneumatiky opotrebuje elektromobil v priemere o 30 % rýchlejšie ako ľahšie auto so spaľovákom pod kapotou, a to kvôli výraznému krútiacemu momentu a nadváhe. Prototyp EfficientGrip Performance to eliminuje. Znížili aj valivý odpor a aerodynamické bočnice majú zabezpečiť väčší dojazd. O koľko neuviedli, v praxi to však nebude markantné. Ak si však zrátate aj tých pár ml paliva na 100 km, počas celej životnosti pneumatík to zmysel to dáva.
Ako som spomínal v úvode, revolúcia sa nekoná. Riešenie však sympatickým spôsobom optimalizuje klasickú pneumatiku pre použitie v elektromobiloch. Nespomínajú však jazdné vlastnosti. Nebude úspora až príliš na úkor gripu a poskytnutých výkonoch pri rýchlej jazde? Iba nahlas rozmýšľam. :) Goodyear chce takúto pneu predávať v Európe už v r. 2019.
Zdroj a foto: Goodyear, motorauthority