Podobu s päťkovým Gran Turismo naozaj nezaprie, obe GT majú rovnaké proporcie a siluetu. BMW 3 Gran Turismo je postavené s rovnakou filozofiou ako päťka, teda ponúknuť niečo viac než Touring. Hatchback je o 200 mm dlhší než Touring a o 81 mm vyšší. Narástla i vzdialenosť medzi nápravami, o 110 mm. Takže priestor pre nohy cestujúcich je o niečo väčší. Najviac sa to prejavilo na zadných sedadlách, cestujúci majú o celých 70 mm viac priestoru pre kolená. To, že 3GT je dlhšie, sa logicky prejavilo i v batožinovom priestore. Objem 520 litrov by mal bohato stačiť, a ak nie, po zložení zadných sedadiel narastie na 1600 litrov.
BMW 3 Gran Turismo si budete môcť objednať tak ako v obyčajnej sériovej výbave, tak i s paketom Sport Line, Luxury Line alebo Modern Line. M-kový balíček bude k dispozícii tiež, ale až od júla tohto roka. A keď sme u tých balíčkov, asi vás bude tiež zaujímať, čo je vlastne pod prednou kapotou. Ponuka je široká, stačí si vybrať:
2.0-liter TwinPower Turbo vznetový štvorvalec 105 kW (143 k) a 320 Nm
2.0-liter TwinPower Turbo vznetový štvorvalec 135 kW (184 k) a 380 Nm
2.0-liter TwinPower Turbo zážihový štvorvalec 135 kW (184 k) a 270 Nm
2.0-liter TwinPower Turbo zážihový štvorvalec 180 kW (245 k) a 350 Nm
3.0-liter TwinPower Turbo radový šesťvalec 225 kW (306 k) a 400 Nm.
Bez ohľadu na to, aký motor si vyberiete, na výber je šesťstupňový manuál alebo osem stupňová automatická prevodovka. Funkciu Start-stop snáď netreba pripomínať. Podvozok má optimálne rozloženie hmotnosti v pomere 50:50 a auto jazdí na 17-palcových pneumatikách. Pre zlepšenie aerodynamiky a stability sa v zadnej časti vysúva prítlačné krídlo pri prekročení rýchlosti 110 km/h. To sú zatiaľ informácie, ktoré dala do sveta automobilka. Viac sa dozvieme budúci mesiac v Ženeve.