Doteraz najsilnejšie Grecale Trofeo s preplňovaným šesťvalcom Nettuno produkuje 530 koní a 620 Nm, elektrické Folgore (taliansky blesk) by malo mať dvojicu elektromotorov so systémovým výkonom 410 kW, teda 558 koní a maximálny krútiaci moment 820 newtonmetrov.
Ten podmieňovací spôsob v predchádzajúcej vete je použitý preto, že Maserati s oficiálnymi parametrami zatiaľ trochu zahmlieva a na svojich stránkach tvrdí „viac ako 500 koní a viac ako 800 Nm“, ale pár dílerov už „pustilo božskú“ a príliš o týchto číslach nepochybujeme.
Taliani použili pod podlahou akumulátor s kapacitou 105 kWh, čo je ekvivalent niečo málo cez 40 litrov benzínu, pričom dojazd vozidla je okolo 500 kilometrov. Pokiaľ ide o dynamiku, opäť máme len polo-oficiálne údaje. Maserati hovorí „viac ako 200 km/h“, neoficiálnymi kanálmi sa dostalo von, že to bude 220 kilometrov za hodinu a zrýchlenie z miesta na stovku má trvať len 4,1 sekundy.
Pokiaľ ide o dizajn, auto zvonka spoznáte nielen podľa absencie výfukového systému, ale dostalo tiež čiastočne uzatvorenú prednú mriežku, špecifické 19- až 21-palcové aerodynamicky optimalizované disky a nový zadný difúzor.
K ďalším novým detailom patria v medenom odtieni lakované brzdové strmene, samozrejme nechýbajú prídavné štítky s nápisom Folgore nad osvetlenými „prieduchmi“ v predných blatníkoch.
Podobná farebná schéma sa objavuje aj v interiéri. Ekologické čalúnenie vyrobené z materiálu Econyl, čo je recyklovaný nylon tkaný z rybárskych sietí, látok a kobercov, dopĺňa kontrastné hnedé prešívanie a laserové gravírovanie. Zvyšok kabíny je (s výnimkou upraveného zobrazenia dát prístrojmi) konvenčnejší, nájdete tu dve 12,3-palcové obrazovky, multimediálne rozhranie s pripojením AndroidAuto a Apple CarPlay a vodič má navyše pred sebou 8,8-palcový head-up displej.
Viac sa o prevedení Folgore určite dozvieme pred uvedením na trh, možno by vás ale ešte mohlo zaujímať, že auto využíva 400-voltovú architektúru a zvláda nabíjanie jednosmerným prúdom s maximálnym výkonom 150 kW. Z 20 na 80 percent by to malo batérii trvať necelú polhodinu.
zdroj: Maserati