Ekologickí aktivisti a rôzne organizácie skrývajúce svoju činnosť za ušľachtilé ciele ochrany klímy, sú už dlho známe svojim nekompromisným postojom k čomukoľvek s podtextom fosílnych palív. Spolu s tým je v prvej línii ich záujmu pretláčanie elektromobility ako jediného prospešného riešenia. Dokazuje to aj najnovší rebríček Greenpeace Auto hodnotiaci automobilových producentov podľa ich snahy prejsť od fosílnych áut k elektromobilom. Zarážajúce pritom je, že podľa ich hodnotenia je na tom najhoršie práve Toyota, teda automobilka, ktorá začala so „zelenými“ krokmi vo výrobe ako prvá. Ako problém sa ukazuje jej odhodlanie pokračovať v produkcii hybridov.
General Motors, náš vzor
Každý hodnotený automobilový výrobca mohol získať plný počet 100 bodov. Výraznou mierou sa do hodnotenia „zapisuje“ práve deklarovaná snaha ukončiť výrobu áut so spaľovacími motormi. Žiadne alternatívne palivá nie sú pre Greenpeace argumentom, rovnako ani produkcia hybridných modelov. Je zaujímavé, že samotná organizácia doteraz neprišla s riešením, ako mobilizovať krajiny „tretieho sveta“, či ako zabezpečiť mobilitu regiónom s nedostatkom „zelenej“ elektrickej energie. Spomíname to preto, že práve Toyota, ktorá je globálnym producentom zameriavajúcim sa aj na oblasti, kde batériové elektromobily nemajú šancu na reálnu prevádzku, je už druhý rok po sebe na poslednej priečke. Z tretej pozície na predposlednú klesla aj Honda. Z rovnakého dôvodu ako Toyota. A prvé miesto? Americký koncern General Motors, ktorý dodnes produkuje množstvá áut so spaľovacími motormi a výrazne prekračuje ciele stanovené Parížskou dohodou. V Greenpeace však majú na aktuálne hodnotenie svoje dôvody a stoja si za nimi.