On to samozrejme vo výsledku zaplatí zákazník, ale je zaujímavé sledovať, s akým zaujatím a perfekcionizmom tieto autá vznikajú. Napríklad taký 993 Speedster Remastered nie je len Porsche 993 s odrezanou strechou. To by veľmi nefungovalo. Takže ešte predtým, než sa do práce spustí lakovňa, je karoséria rozsiahlym spôsobom vystužená na najviac exponovaných miestach.
Firma Gunther Werks tvrdí, že po ich úpravách má karoséria skoro dvaapolkrát vyššiu torznú tuhosť v porovnaní s originálnym Porsche 993 Carrera Cabriolet a o 58 percent prekonáva dokonca i pôvodné kupé 993 Carrera.
Predné okno i bočné sklá sú originály vyrábané pre Porsche 964 Speedster, konštruktéri však kvôli pevnosti a zníženiu vibrácií na minimum použili v prípade čelného skla karbónový rám s oceľovými výstuhami. Zvyšok karosérie, teda všetky vonkajšie panely, sú kvôli redukcii hmotnosti kompletne vyrobené z uhlíkových vlákien.
Srdcom 993 Speedster je štvorlitrový plochý šesťvalec, ktorý pre Gunther Werks dodáva spoločnosť Rothsport Racing z Portlandu v Oregone. Má nové vložky valcov, kované ojnice, piesty Mahle a nový kľukový hriadeľ. Motor je schopný zo seba dostať 435 hp a 335 lbft, inak povedané 441 koní, maximálny krútiaci moment 454 newtonmetrov, pričom riadiaca jednotka Motec aktivuje obmedzovač pri 7800 otáčkach za minútu.
375 koní na tonu
Na pohonnú jednotku sú napojené nerezové zvody, ktoré končia výfukovými koncovkami vyrobenými na 3D tlačiarni z Inconelu, inak povedané zo zliatiny niklu, oceli, chrómu, nióbu, molybdénu a v menšom množstve tu má svoje zastúpenie i titán a hliník. A len tak na ilustráciu – používa sa v leteckom priemysle, turbínach či raketových motoroch.
Na šesťvalec nadväzuje odľahčený zotrvačník so zosilnenou jednolamelovou spojkou a pôvodne originálna, v každom prípade ale pre potreby tohto auta prepracovaná šesťstupňová manuálna prevodovka Getrag G50 s vlastnými prevodovými pomermi. Tá následne prenáša výkon na samosvorný diferenciál s karbónovými spojkami a 40-percentnou svornosťou.
Nemenej zaujímavé sú i ďalšie detaily. Speedster má z hliníka frézované vonkajšie spätné zrkadlá i kľučky dverí, pružiace jednotky s externými zásobníkmi tlmičov, nechýbajú brzdy Brembo s priemerom 355 mm vpredu a 345 mm vzadu alebo hliníkovo-titánové tehlice s centrálnymi maticami uchytenia kolies.
Apropos, kolesá. Buď si môžete vybrať trojdielne z kovaného hliníka, alebo máte možnosť objednať si osemnástky s hybridnou konštrukciou. Ich stredy sú vyrobené z kovaného horčíka, límce sú karbónové a centrálna matica so zamykaním titánová. Celé koleso pritom váži neskutočných 7,23 kg a asi vás neprekvapíme, keď dodáme, že celé auto má pohotovostnú hmotnosť len 1175 kg.
Cenovkou sa Gunther Werks zatiaľ nepochválili, ale hádame, že ich 993 Speedster Remastered bude na tom podobne ako produkty Singer, za ktoré sa platí okolo 2 miliónov dolárov za kus. Nech sa na toto auto pozriete pod akýmkoľvek uhlom, sú to samozrejme obrovské peniaze. Na druhej strane ale vznikne len 25 kusov, a tak bude mať prípadný majiteľ zaručenú ešte vyššiu exkluzivitu než vlastníci modelov spomínanej značky Singer.
zdroj: Gunther Werks