Helicron ste dokonca niekedy museli roztláčať zvonku, pretože ťah vrtule na to nestačil. Aj z tohto dôvodu je ručná brzda umiestnená mimo kabíny.
O pohon Helicronu sa stará obrovská vrtuľa vpredu. Vozidlo pochádza z roku 1932 a základ má v lietadle z obdobia prvej svetovej vojny. Dôvodom pre takúto zvláštnu koncepciu bol pokus o šetrenie paliva. Vo výsledku to bol však prepadák. Helicron ste dokonca niekedy museli roztláčať zvonku, pretože ťah vrtule na to nestačil. Aj z tohto dôvodu je ručná brzda umiestnená von z kabíny. Auto navyše sedí na obrátenom šasi od automobilky Rosengart. O zatáčanie sa tak starajú zadné kolesá.
Ovládateľnosť je otrasná
Podľa testera z Jalopniku je auto úplne katastrofálne ovládateľné. „Keď na väčšine áut pridáte plyn, cítite, že hmotnosť sa presúva dozadu a kolesá majú trakciu. Tu nemáte nič z toho. V podstate vás iba ťahá tento obrovský ventilátor a zadná časť auta sa kýva a snaží zatáčať. Pri každom prejazde zákrutou máte pocit, že ste v ťažko ovládateľnom drifte,“ hovorí Jason Torchinsky z Jalopniku.
Helicron má aj pár výhod: nie je tu žiadna komplikovaná prevodovka a životnosť pneumatík je dlhšia. To je asi všetko. Auto má však jednu veľkú nevýhodu. Tým je vrtuľa vpredu. V moderných testoch ochrany chodcov EuroNCAP by toto auto asi neprešlo. :-)
Mimochodom, auto objavili v roku 2000 v zúboženom stave. Následne ho zreštaurovali s použitím takmer výhradne originálnych dielov. Náhradný motor však nenašli a tak použili štvorvalec z Citroenu GS. Jeho výkon stačí na maximálnu rýchlosť 121 km/h. Najviac vás však prekvapí, že Helicron prešiel francúzskou technickou prehliadkou a tak môže jazdiť po verejných komunikáciách.
Videli ste niekedy bizarnejšie auto?