Je nesporné, že posledné obdobie je pre celý koncern VW veľmi turbulentné. Všetko začalo už aférou Dieselgate, ktorá mala pre celý koncern omnoho vážnejšie dôsledky, než sa spočiatku predpokladalo. Ukázalo sa, že jej odhalenie bolo len vrcholom ľadovca a spustilo viacero káuz aj pri ostatných koncernoch. Aby toho však nebolo málo, prišla pandémia, následný nedostatok surovín a do toho tlak EÚ na zavedenie elektrických áut do praxe. Vedeniu akejkoľvek automobilky takto nevyspytateľné podnikateľské prostredie rozhodne netreba závidieť. Herbert Diess ako zatiaľ posledný šéf koncernu Volkswagen rozhodne nemal na ružiach ustlané a na nálade nepridali ani nečakané problémy so softvérom nových áut. Ak navyše zohľadníme fakt, že do mnohých udalostí v koncerne nevidíme a niektoré kauzy zostávajú za zavretými dverami, zainteresovaných možno ani neprekvapilo, že dozorná rada koncernu nečakane rozhodla o výmene na najvyššom poste VW.
Problémová komunikácia
„Počas svojho pôsobenia vo funkcii predsedu predstavenstva značky Volkswagen a ako predsedu predstavenstva celého koncernu zohral Herbert Diess kľúčovú úlohu pri transformácii spoločnosti. Ziskovosť aj inovačné schopnosti koncernu posilnili. Pán Diess pôsobivo demonštroval rýchlosť aj dôslednosť pri realizácii transformačných zmien. Zaviedol úplne novú stratégiu,“ hovorí v oficiálnom vyhlásení predseda dozornej rady Hans Dieter Pötsch. Ako však uvádza agentúra Reuters, podľa dobre informovaných zdrojov je za odchodom Diessa nespokojnosť dozornej rady, ktorá ho odvolala po sérii chybných krokov a po nevhodnom komunikačnom štýle. Hovorí sa, že za odvolanie Diessa boli najmä rodiny Porsche a Piech, ktoré momentálne v koncerne ovládajú 31,4 % hlasovacích práv. „Diess bol nenapraviteľný a hoci zmenil VW k lepšiemu, jeho komunikácia bola mizerná,“ hovorí pre Reuters nemenovaný zdroj. Nech už je pravda kdekoľvek, faktom zostáva, že od 1. septembra 2022 Diessa na poste najvyššieho šéfa koncernu vystrieda doterajší šéf Porsche, Oliver Blume.
zdroj: VW, Reuters