Novinka HiPhi má dĺžku 5036, šírku až 2018 mm, výšku 1439 mm a rázvor náprav 3150 milimetrov, ktorým prekonáva i aktuálny štandardný Mercedes triedy S. Základná konštrukcia „Zetka“ kombinuje hliník a oceľ, pričom z ľahkého kovu je kompletne vyrobené aj jeho zavesenie. Keď už sme pri podvozku, mohlo by vás zaujímať, že vpredu pracujú dvojité lichobežníkové ramená a vzadu päťprvkové zavesenie v kombinácii so vzduchovým odpružením a adaptívnymi tlmičmi.
Dosť neobvykle je navrhnutý systém riadenia zadnej nápravy, ktorý dokáže natočiť kolesá až o 13,2 stupňa a auto má vďaka tomu polomer otáčania len 5,7 metra. Výrobca hovorí, že HiPhi sa otočí s rovnakým polomerom ako Mini Cooper.
Čínsky elektromobil je postavený na 22-palcových diskoch a aby ste ich hneď nezničili pri parkovaní, môžete tento manéver prenechať elektronike alebo sa spoľahnúť na gumové segmenty vložené do samotného kolesa.
O pohon sa stará dvojica elektromotorov, ich výkon však Human Horizons neuvádza. Ak máme súdiť podľa hodnoty normovanej akcelerácie z 0 na 100 km/h, nízky určite nebude, stovku by totiž mal tento stroj zvládnuť za 3,8 sekundy. O napájanie jednotiek sa stará batéria s kapacitou 120 kWh, čo je ekvivalent približne 47 litrov benzínu a podľa čínskej metodiky CLTC by to malo stačiť na 705 kilometrov.
HiPhi Z by mal okrem iného zvládať i čiastočne autonómnu jazdu, jeho stupeň však firma nepopisuje. Namiesto tohto uvádza, čo všetko je vo výbave a zoznam vyzerá skutočne impozantne. Je tu trinásť kamier, päť radarov z rôznym dosahom, nad čelným oknom pracuje lidar a na krátku vzdialenosť kontroluje prekážky dvanásť ultrazvukových snímačov. Auto má byť schopné kontrolovať priestor vpredu do vzdialenosti 250 metrov.
Vodič má navyše k dispozícii systém nočného videnia a pri zhoršenej viditeľnosti mu pomáhajú predné svetlá zložené z 2,6 milióna pixelov, ktoré (podobne ako najmodernejšia technika tohto typu od Audi) dokážu na cestu premietať rôzne obrazce. Tie majú slúžiť na prípadnú komunikáciu s okolitou premávkou a podobný účel má i 4066 diód namontovaných na vonkajších paneloch, vrátane dverí. Keď auto zaregistruje blížiaceho sa vodiča s kľúčom vo vrecku, elektronika je schopná automaticky mu nielen odomknúť ale i otvoriť dvere. Mimochodom, tie zadné sa otvárajú proti smeru jazdy.
Celok potom zvonka dopĺňajú aktívne aerodynamické prvky. V prednom nárazníku pracuje mriežka so šesťuholníkovými klapkami, ktorá znižuje koeficient aerodynamického odporu a vzadu nájdete spojler, ktorý sa vysúva pri rýchlostiach nad 80 km/h.
Posádka má vpredu masážne sedadlá s integrovanými hlavovými opierkami, zatiaľ čo dvaja cestujúci vzadu môžu sklopiť svoje kreslá a odpočívať. Čalúnenie je vyrobené z kože Nappa, povrchy ovládacích prvkov i jednotlivé panely sú gravírované laserom a o hudbu sa stará audiosystém Meridian s 23 reproduktormi, ktorý má výkon buď 1920 alebo až 2820 wattov.
Asi najzvláštnejší je v kabíne veľký dotykový displej na palubnej doske. Môžete ho otočiť na výšku či šírku, nakloniť k vodičovi alebo posádke a je uchytený na hydraulike, ktorá tlmí rázy a vibrácie.
Ako sme už povedali HiPhi je sériový model, pričom Human Horizons začala prijímať objednávky v polovici tohto týždňa. Cena? Od 88 150 do 117 500 eur, pričom auto sa bude zatiaľ predávať len na domácom čínskom trhu.
zdroj: Human Horizons