Novinka HiPhi má dĺžku 5036, šírku až 2018 mm, výšku 1439 mm a rázvor náprav 3150 milimetrov, ktorým prekonáva i aktuálny štandardný Mercedes triedy S. Základná konštrukcia „Zetka“ kombinuje hliník a oceľ, pričom z ľahkého kovu je kompletne vyrobené aj jeho zavesenie. Keď už sme pri podvozku, mohlo by vás zaujímať, že vpredu pracujú dvojité lichobežníkové ramená a vzadu päťprvkové zavesenie v kombinácii so vzduchovým odpružením a adaptívnymi tlmičmi.

Dosť neobvykle je navrhnutý systém riadenia zadnej nápravy, ktorý dokáže natočiť kolesá až o 13,2 stupňa a auto má vďaka tomu polomer otáčania len 5,7 metra. Výrobca hovorí, že HiPhi sa otočí s rovnakým polomerom ako Mini Cooper.

Čínsky elektromobil je postavený na 22-palcových diskoch a aby ste ich hneď nezničili pri parkovaní, môžete tento manéver prenechať elektronike alebo sa spoľahnúť na gumové segmenty vložené do samotného kolesa.

O pohon sa stará dvojica elektromotorov, ich výkon však Human Horizons neuvádza. Ak máme súdiť podľa hodnoty normovanej akcelerácie z 0 na 100 km/h, nízky určite nebude, stovku by totiž mal tento stroj zvládnuť za 3,8 sekundy. O napájanie jednotiek sa stará batéria s kapacitou 120 kWh, čo je ekvivalent približne 47 litrov benzínu a podľa čínskej metodiky CLTC by to malo stačiť na 705 kilometrov.

HiPhi Z by mal okrem iného zvládať i čiastočne autonómnu jazdu, jeho stupeň však firma nepopisuje. Namiesto tohto uvádza, čo všetko je vo výbave a zoznam vyzerá skutočne impozantne. Je tu trinásť kamier, päť radarov z rôznym dosahom, nad čelným oknom pracuje lidar a na krátku vzdialenosť kontroluje prekážky dvanásť ultrazvukových snímačov. Auto má byť schopné kontrolovať priestor vpredu do vzdialenosti 250 metrov.

Vodič má navyše k dispozícii systém nočného videnia a pri zhoršenej viditeľnosti mu pomáhajú predné svetlá zložené z 2,6 milióna pixelov, ktoré (podobne ako najmodernejšia technika tohto typu od Audi) dokážu na cestu premietať rôzne obrazce. Tie majú slúžiť na prípadnú komunikáciu s okolitou premávkou a podobný účel má i 4066 diód namontovaných na vonkajších paneloch, vrátane dverí. Keď auto zaregistruje blížiaceho sa vodiča s kľúčom vo vrecku, elektronika je schopná automaticky mu nielen odomknúť ale i otvoriť dvere. Mimochodom, tie zadné sa otvárajú proti smeru jazdy.

Celok potom zvonka dopĺňajú aktívne aerodynamické prvky. V prednom nárazníku pracuje mriežka so šesťuholníkovými klapkami, ktorá znižuje koeficient aerodynamického odporu a vzadu nájdete spojler, ktorý sa vysúva pri rýchlostiach nad 80 km/h.

Posádka má vpredu masážne sedadlá s integrovanými hlavovými opierkami, zatiaľ čo dvaja cestujúci vzadu môžu sklopiť svoje kreslá a odpočívať. Čalúnenie je vyrobené z kože Nappa, povrchy ovládacích prvkov i jednotlivé panely sú gravírované laserom a o hudbu sa stará audiosystém Meridian s 23 reproduktormi, ktorý má výkon buď 1920 alebo až 2820 wattov.

Asi najzvláštnejší je v kabíne veľký dotykový displej na palubnej doske. Môžete ho otočiť na výšku či šírku, nakloniť k vodičovi alebo posádke a je uchytený na hydraulike, ktorá tlmí rázy a vibrácie.

Ako sme už povedali HiPhi je sériový model, pričom Human Horizons začala prijímať objednávky v polovici tohto týždňa. Cena? Od 88 150 do 117 500 eur, pričom auto sa bude zatiaľ predávať len na domácom čínskom trhu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

zdroj: Human Horizons