Automobilka Hispano Suiza oslavuje svoje 120. výročie svetovou premiérou modelu Sagrera, tretieho vozidla v rade s označením Carmen. Sagrera sa vyznačuje prepracovaným dizajnom s výrazným zadným spojlerom a novým interiérom. Prednú časť zdobia nezvyčajne tvarované svetlá. Dizajn exteriéru obsahuje prvky inšpirované modelom Hispano Suiza Alfonso XIII zo začiatku minulého storočia. Tento superšport je vybavený novou batériou, pričom automobilka má ambície dobyť americký trh a dokončiť homologizáciu v EÚ.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Batéria s dojazdom 480 kilometrov

Carmen Sagera zo španielskych dielní dostane batériu s kapacitou 103 kWh, ktorá bola podľa automobilky vyvinutá vo vlastnej réžii. Kapacita sa zvýšila o 23 kWh oproti pôvodnému akumulátoru. Batéria využíva bližšie nepopísanú novú technológiu a obsahuje 360 článkov. Má hmotnosť 612 kg a pracuje s napätím 750 V. Nová batéria umožňuje tomuto superšportu prejsť 480 kilometrov na jedno nabitie podľa štandardu WLTP.

Neobvyklá koncepcia

Španielsky superšport je vybavený štyrmi elektromotormi, pričom každý má 205 kW (279 koní). Spoločne generujú celkový výkon 820 kW (1115 koní) a krútiaci moment 1160 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 2,6 sekundy. Motory s permanentnými magnetmi a axiálnym tokom energie sú usporiadané po dvojiciach a poháňajú výlučne zadné kolesá!

Aby španielsky rýchlik efektívne prenášal výkon na cestu, je kľúčové mať správne pneumatiky. Automobilka preto úzko spolupracovala so značkou Michelin a dostala od nej gumy Pilot Sport 4 S. Ale nie obyčajný model. Majú unikátny dizajn s bocianmi (spolu so španielskou a švajčiarskou vlajkou sú v logu firmy) a mozaikami slávneho španielskeho architekta Antoniho Gaudího.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Obe nápravy dostali zavesenie využívajúce paralelogramy, adaptívne tlmiče so samostatne nastaviteľnou kompresiou a odskokom a vinuté pružiny, ktoré umožňujú nastavenie tuhosti i svetlej výšky. Nechýba tiež bezpečnostný rám, ktorý ochráni posádku pri prevrátení. Inžinieri Hispano Suiza použili hriadele vyrobené zo špeciálneho materiálu, ktorý je údajne až osemkrát pevnejší ako bežná oceľ. O čo konkrétne ide, ale neuvádzajú. Upevnenie jednotlivých komponetov je zabezpečené pomocou skrutiek vyrobených podľa štandardov využívaných v konštrukcii lietadiel či pretekárskych automobilov.

Brzdný systém superšportu pozostáva z jednodielnych brzdových strmeňov so 400-mm karbón-keramickými kotúčmi na oboch nápravách. Systém je optimalizovaný efektývnym chladením, čo umožňuje dosiahnutie odolnosti voči teplotám až do 1000 stupňov Celzia.

Zdroj: hispanosuizacars, escuderia