Keď koncom 90-tych rokov postupne prichádzali do výbavy áut nové a nové položky, ovládanie pomocou jednotlivých tlačidiel začínalo byť neprehľadné. Bolo ich jednoducho veľa. Nepriamy predchodca BMW iDrive, teda navigácie MK1 a MK2 prípadne MK3 a MK4 počas života prvého iDrive, mali v menu pár podskupín a ovládanie cez otočný ovládač (ten bol na jednom paneli s obrazovkou). To však s príchodom novej vlajkovej lode už nemohlo postačovať. Po generácii E38 sme totiž v roku 2001 spoznali takzvanú „Banglovu“ sedmičku E65 alebo E66.
Prvá generácia
Okrem odlišného a revolučného dizajnu a množstva novej príplatkovej výbavy sme spoznali prvú verziu BMW iDrive. Tá sa nachádzala len v novej sedmičke, v žiadnom inom BMW nebola. Ovládanie pomocou otočného a potvrdzovacieho kolieska bola novinka, presunutie displeja na vrch palubnej dosky bola tiež zmena. Všetko však v prospech vodiča a jednoduchosti ovládania a odčítavania informácii. Systém mal 3 druhy, NAVI01, NAVI02 a NAVI03. Prvá čítala mapy len z CD, druhá už aj z DVD a pridala 3D pohľad navigácie. Tretia verzia vylepšila zobrazenie navigácie a pridala možnosť MP3 CD prehrávača.
Druhá generácia
Druhá generácia mala viacero podverzií, ak sa to tak dá nazvať. Poznáme buď M-ASK, CCC, CHAMP alebo samotné rádio Professional. Prvý typ ponúkal menší 6,6-palcový displej, ponúkal aj navigáciu Business, najprv však len so šípkami. Až neskôr pribudla 2D mapa. Verzia CCC označovaná aj ako navigácia Professional mala väčší 8,8-palcový displej, 2 sloty vpredu (jeden pre CD hudbu a druhý pre DVD mapy). Samozrejme existovali viaceré verzie softwaru. Tieto verzie iDrive 2. generácie ste mohli mať v BMW 1 generácie E8x, 3 generácie E9x, 5 generácie E6x, 6 generácie E6x, X5 E70 a X6 E72.
Tretia generácia
Veľká zmena v zobrazení prišla v roku 2008 so systémom BMW iDrive 3. generácie, ktorý poznáme najznámejšie pod názvom CIC. Veľkou zmenou je to, že mapové podklady už nie sú uložené na externých úložiskách, ako CD a DVD, ale na vstavanom harddisku. Naň si môžete tiež ukladať hudbu. Aj tu boli verzie Professional a Business, oba už zobrazovali 3D mapy. Ponuka modelov bola rozsiahla, od BMW 1 generácie F2x, 3 E9x aj F3x, 5 E6x aj F1x, 7 F0x, X1 E84, X3 F25, X5 E70, X6 E71 a Z4 E89.
Štvrtá generácia
Štvrtá generácia prišla v roku 2012 ako NBT. Rozdielom je iný ovládač, väčšia kapacita HDD a iné drobnosti. Stále ste si mohli vybrať medzi Professional a Business navigáciou a ponuka modelov od BMW už zahŕňala len generácie s písmenkom F na začiatku.
Piata a šiesta generácia
Nasledujúcim je piata generácia (od 2016) ako NBT EVO, ktorá sa rozdeľuje do 3 verzií s ID4, ID5 a ID6. Prvá menovaná má lepšie rozlíšenie displeja voči NBT, ID5 a ID6 prinášajú možnosť CarPlay, zrkadlenie telefónu a obzvlášť oveľa modernejšiu grafiku. Všetky verzie sme mohli spoznať už na nových BMW generácie G, avšak je tu zopár výnimiek, ako X5 a X6 F15 a F16 alebo X3 F25.
Absolútne poslednou verziou a novinkou je BMW iDrive 7, ponúka možnosť Live Cockpit a je v autách od roku 2019. To je už ale súčasnosť, o ktorej sa píše takmer v každom teste nového auta. Mali ste niektoré BMW so staršou verziou BMW iDrive? Ktorá vám najviac vyhovovala? Napíšte do diskusie.
Zdroj: electricmura